کد خبر: ۸۲۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۱
وزیر بهداشت خبر داد:

112 میلیون یورو به توسعه تجهیزات دانشگاهها اختصاص یافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از کمک 112 میلیون یورویی ریاست جمهوری به توسعه تجهیزاتی مراکز تحقیقاتی و دانشگاههای علوم پزشکی گفت: «بخشی از این بودجه ابلاغ شده و بخشی دیگر نیز به زودی ابلاغ خواهد شد».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، دکتر کامران باقری لنکرانی امروز در چهاردهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با اشاره به تلاش دولت برای افزایش بودجه‌های پژوهشی ابراز امیدواری کرد میزان افزایش بودجه‌ای که برای سال 88 در نظر گرفته شده تصویب شود تا به این طریق به پژوهش در دانشگاههای علوم پزشکی کمک شود».

وی از کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به برگزیدگان جشنواره رازی خبر داد و گفت: «بر این اساس یک میلیارد تومان جایزه پژوهشی به مجموع 38 اثر برگزیده این دوره از جشنواره رازی به شکل گرند اعطا می‌شود».

وزیر بهداشت جشنواره رازی را به عنوان عرصه‌ای برای توجه به قله‌های علمی و تحقیقات در عرصه سلامت دانست و گفت: «این جشنواره در بخش محققان دانشجو و تحقیقات کاربردی گسترش خوبی پیدا کرده و امیدواریم بتوانیم از مجموع تحقیقات کاربردی در نظام سلامت بهره بگیریم».

باقری لنکرانی اضافه کرد: «با توجه به گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی مجموعه مقالات و دستاوردهای پژوهشی که در سالهای اولیه انقلاب نادیدنی بودند اکنون به بیش از 3 هزار مقاله در سال 86 رسیده است که این میزان رشد رتبه ایران را در رشد تولید مقالات علمی افزایش داده است به طوری که ایران در سال 83 در رتبه 41 و در سال 86 در رتبه 27 از نظر رشد تولیدات علمی قرار داشته است».

وی یاد آور شد: «230 مورد ثبت پتنت و نوآوری در سال گذشته در حوزه علوم پزشکی داشته‌ایم که این تعداد با کل موارد 8 سال گذشته برابری می‌کند».

وزیر بهداشت با اشاره به ارتقای نشریات علوم پزشکی کشور یادآور شد: 130 نشریه علوم پزشکی در کشور داریم که در سال 83 تنها 3 نشریه در نمایه های بین المللی ثبت شده بودند اما اکنون بیش از 20 مجله در حال ثبت در نمایه های بین المللی هستند که باعث می شود تحقیقات علوم پزشکی کشور امکان بیشتر دیده شدن پیدا کنند.

باقری لنکرانی با اشاره به اثرگذاری مقالات علوم پزشکی در کشور یادآور شد: «تعداد دانشجویان علوم پزشکی 5 درصد دانشجویان کشور و تعداد اعضای هیئت علمی آن 20 درصد اعضای هیئت علمی کشور را تشکیل می‌دهند اما 38 درصد تولیدات علمی کشور را به عهده دارند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین