کد خبر: ۸۲۵۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۷

قیمت نفت به40 دلار نزدیک شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قیمت نفت از ابتدای امسال تا کنون 59 درصد کاهش داشته است که این نخستین بار طی هفت سال اخیر است که قیمت نفت با کاهش روبرو می‌شود. اقدامات اوپک نیز برای جلوگیری از روند نزولی قیمت نفت کافی و موثر نبوده و میزان ذخایر جهانی انرژی به سرعت در حال افزایش است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، به دنبال کاهش چشمگیر فروش مسکن در آمریکا و نگرانی از تشدید بحران اقتصادی جهان، تقاضای جهانی نفت همچنان رو به کاهش است و قیمت این ماده زیر 40 دلار در هر بشکه باقی مانده است. 

«تتسو اموری» از موسسه مالی «آستماکس» توکیو گفت: «تا زمانی که اقتصاد جهانی به رشد و رونق نرسد، سرمایه گذاران در بازار نفت سرمایه گذاری نخواهند کرد و قیمت نفت افزایش نخواهد یافت. تقاضای جهانی نفت بیشتر از آنچه که قبلا پیش بینی می شد، کاهش داشته است». 

در معاملات روز چهارشنبه قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه فوریه با 6 سنت افزایش به 04/39 دلار رسید. قیمت نفت طی ماه دسامبر تا کنون بیش از 28 درصد کاهش داشته است. قیمت نفت دیروز نیز با 93 سنت کاهش به کمتر از 98/38 دلار رسید.
 
قیمت مسکن در آمریکا طی ماه گذشته 5/11 درصد کاهش داشته که این میزان کاهش از زمان بحران بزرگ اقتصادی این کشور در دهه 1930 بی سابقه است. دولت ژاپن نیز از کاهش چشمگیر اعتماد تجاری در این کشور خبر داد. میزان ذخایر نفتی آمریکا نیز در هفته منتهی به 19 دسامبر بیش از 500 هزار بشکه افزایش داشته و به بیش از 3/321 میلیون بشکه رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین