کد خبر: ۸۲۵۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

زنگنه: تصمیمات ارزی دولت با همراهی و اطلاع مجلس باشد

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از دولت خواست که تصمیمات اقتصادی‌اش به خصوص درباره نرخ دلار با همراهی و اطلاع مجلس باشد.
زنگنه: تصمیمات ارزی دولت با همراهی و اطلاع مجلس باشد
آفتاب‌‌نیوز :

محسن زنگنه در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) در تذکری با اشاره به افزایش نرخ دلار گفت: انتظار می رود تصمیمات دوستان در دولت به نحوی با همراهی و اطلاع مجلس باشد؛ امروز به یکباره قیمت ارز در بازار مبادله ای جدید ۴۱ هزار تومان اعلام شد حال اینکه ما در بودجه دولت را ملزم به فروش منابع ارزی به قیمت ای.تی. اس کردیم اما الان با دلار سه نرخی مواجه هستیم؛ در نیمای اول، نیمای دوم و نرخ سوم هم مربوط به بازار ارز آزاد است.

وی ادامه داد: خیلی از این موارد به قانون نیاز دارد؛ کاش دولت حداقل یک روز تامل می کرد تا فردا بعد از جلسه مجلس با بانک مرکزی تصمیم گیری کند؛دولتی ها به ما این اطمینان را می دهند که از نظرات کمیسیون های تخصصی و مجلس استفاده می کندد اما به یکباره تصمیمی گرفته می شود که مبنای قانونی آن مشخص نیست و مجلس هم در جریان نیست.

این نماینده مجلس اضافه کرد: دولت این گونه موارد را با هماهنگی مجلس انجام دهد و هیات رییسه هم به این موارد ورود کند؛ پیشنهاد می کنم جلسه فردا به صورت علنی باشد چون تجربه دو سال گذشته در برگزاری جلسات غیرعلنی نشان داده که حرف خاصی از سوی مسئولان بیان نمی شود علاوه بر آن هم این ابهام برای مردم وجود دارد که چرا نمایندگان مجلس در برابر مسائل اصلی کشور حساسیت ندارد.

وی دوباره با طرح این درخواست که جلسه فردا علنی باشد، گفت: مردم محرم هستند و قطعا نکته خاصی گفته نخواهد شد؛ در این صورت مسائل در فضای شفاف مطرح شده و ان شاءالله خروجی هم دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین