کد خبر: ۸۲۶۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان از دریچه آمار

فولاد طلسم شکن می‌شود؟

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به دو دیدار منطقه غرب آسیا در لیگ قهرمانان پرداخته است.
فولاد طلسم شکن می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال فولاد تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید فردا شب به دیدار الهلال برود. فولاد در صورت برتری در این دیدار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه پیدا می کند و باید با برنده دیدار الدحیل قطر و الشباب عربستان روبرو شود.

فولاد - الهلال

رقابت دوباره

به گزارش سایت AFC، این سومین بازی الهلال و فولاد در لیگ قهرمانان آسیا پس از دو بازی مرحله گروهی در سال ۲۰۱۵ خواهد بود که در بازی اول جدال دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید و الهلال در بازی دوم با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد.

رقیب سخت

الهلال پس از شکست و حذف در سه بازی نخست مقابل تیم‌های ایرانی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، در ۷ بازی اخیر مقابل این تیم ها در دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا شکست نخورده است تا نشان دهد رقیب سختی برای تیم‌های ایرانی در این مرحله از رقابت هاست.

روند شکست ناپذیری

الهلال هفت بازی اخیر خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را برده که بیشترین تعداد پیروزی پیاپی در لیگ قهرمانان است. البته الهلال در این زمینه با تیم کره‌ای اولسان هیوندای (بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸) و گوانگژو چین (بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳) برابر است. در صورت پیروزی در این مسابقه، طولانی‌ترین روند پیروزی‌های پیاپی در مراحل حذفی در تاریخ مسابقات به نام الهلال ثبت خواهد شد.

تست نهایی

فولاد برای اولین بار به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته و طولانی‌ترین روند شکست ناپذیری خود در این مسابقات ۴ برد و ۳ تساوی را پشت سر گذاشته و به دنبال این است که پنجمین تیم ایرانی شود که به نیمه نهایی می‌رسد. پیش از این تیم‌های ذوب آهن، استقلال، سپاهان و پرسپولیس توانسته بودند به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یابند.

رکورد چشمگیر

الهلال در ۵ حضور اخیر خود در این مسابقات، زمانی که به مرحله یک چهارم نهایی (۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱) راه یافته توانسته بازی خود را ببرد و به نیمه نهایی برسد. آخرین باری که الهلال موفق به پشت سر گذاشتن این مرحله نشد و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حذف شد در سال ۲۰۱۲ بود که توسط اولسان هیوندای کره جنوبی حذف شد.

الدحیل - الشباب

دشمنان ناآشنا

این اولین بازی الدحیل و الشباب در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

برابری

الشباب پس از سال‌های ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ برای چهارمین بار در تاریخ خود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده است. الدحیل نیز پس از سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ به این مرحله راه یافته است. به این ترتیب دو تیم برای چهارمین بار در این مرحله هستند.

استادان بازی دفاعی

الشباب در این فصل در لیگ قهرمانان آسیا ۶ کلین شیت داشته که رکورددار کلین شیت در این فصل لیگ قهرمانان آسیا در کنار تیم اوراواردز بوده است.

تنوع و غیر تنوع

الشباب در این فصل با ۳۲ بازیکن متفاوت در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته است، در حالی که الدحیل با ۲۳ بازیکن کمترین بازیکن را در این فصل داشته است.

بازیکن خاص

ادمیلسون جونیور پس از یوسف العربی (۱۲ گل در فصل ۱۹-۲۰۱۸) دومین بازیکن الدحیل است که در یک فصل لیگ قهرمانان آسیا روی ۱۲ گل (۸ گل و ۴ پاس گل) تیمش تاثیر داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین