کد خبر: ۸۲۶۱۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
فتح بزرگِ نقش جهان؛ پرسپولیس فاتح ال‌کلاسیکو شد

جام حذفی فوتبال/ صعود پرسپولیس با شکست سپاهان

 تیم فوتبال پرسپولیس با برتری چهار بر دو برابر سپاهان، راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور شد.
جام حذفی فوتبال/ صعود پرسپولیس با شکست سپاهان
آفتاب‌‌نیوز :

در مهم‌ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور، تیم‌های سپاهان و پرسپولیس از ساعت ۱۵ با قضاوت بیژن حیدری به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی ۲ بر ۲ در وقت‌های معمول همراه بود. در وقت‌های اضافه پرسپولیس توانست با نتیجه ۴ بر دو حریف مطرحش را شکست داده و ضمن فتح ال‌کلاسیکو و صعود به یک چهارم نهایی، به ناکامی‌های اخیر پایان دهد.

دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که هواداران پس از مدت‌ها توانستند ال‌کلاسیکو فوتبال ایران را از نزدیک تماشا کنند. ۳۰ هزار هوادار برای تماشای این دیدار در ورزشگاه حاضر هستند.

آخرین تقابل پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی در شرایطی برگزار شد که سرخپوشان توانسته بودند در همین ورزشگاه، سپاهان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهند.

تقابل صدرنشینان لیگ برتر هم در نوع خود جالب بود. البته پرسپولیس که در هفته‌های اخیر نتایج پر فراز و نشیبی در لیگ کسب و صدر را به سپاهان واگذار کرد، به‌دنبال این بود تا با برد در این مسابقه کمی ناکامی‌های اخیر را جبران کند.

با این حال این مسابقه در شرایطی آغاز شد که نخستین موقعیت بازی سهم سپاهان بود. جایی که ضربه راه دور فرشاد احمدزاده به شکلی نفس‌گیر از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دهمین دقیقه بازی محمد عمری روی کورس با یزدانی سرنگون شد تا داور اعلام پنالتی کند.

در ادامه هم گئورگی گولسیانی با ضربه‌ای دقیق به گوشه سمت راست دروازه، گل نخست این بازی را وارد دروازه تیم میزبان کرد تا شاگردان گل‌محمدی از حریف پیش باشند.

در بیستمین دقیقه بازی هم محمد دانشگر تکلی را به روی پای عمری زد تا او هم از داور اخطار بگیرد.

در بیست و پنجمین دقیقه بازی هم درگیری کاتاتو و ریگی با هنانوف و پورعلی‌گنجی موجب شد تا مسابقه برای دقایقی به جنجال کشیده شود.

یک دقیقه بعد عمری با نیازمند تک به تک شد اما داور قبل از آن آفساید اعلام کرده بود.

در دقیقه ۳۰ ضربه راه دور کاتاتو راهی به دروازه بیرانوند نداشت و با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۰ سپاهان صاحب یک ضربه ایستگاهی از سمت راست نزدیک نقطه کرنر شد که ارسال زیبای نورافکن به تیر دوم موجب شد تا دانیال اسماعیلی‌فر به اشتباه دروازه تیمش را باز کند تا بازی بدین ترتیب به تساوی کشیده شود.

در وقت‌های تلف شده، مهدی ترابی با حرکتی عالی توپ را به اسماعیلی‌فر رساند و این بازیکن نتوانست از چند قدمی، دروازه سپاهان را باز کند. این مسابقه در نیمه نخست با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

در شروع نیمه دوم این پرسپولیس بود که بازی هجومی را در پیش گرفت و در دقیقه ۵۳ دانیال اسماعیلی‌فر روی ارسال ترابی دروازه سپاهان را برای دومین بار باز کرد اما داور پیش از آن پرچم زده بود تا این گل مردود اعلام شود.

چهار دقیقه بعد روی ارسال پورعلی‌گنجی در شلوغی محوطه جریمه، عیسی آل‌کثیر دروازه نیازمند را باز کرد تا بار دیگر پرسپولیس از حریف پیش بیافتد.

در دقیقه ۶۱ آل‌کثیر بار دیگر صاحب موقعیت شد که ضربه او را نیازمند مهار کرد.

در دقیقه ۶۶ ارسال کاتاتو با ضربه سر شهریار مغانلو به شکل خطرناک از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت‌.

در دقیقه ۷۱ شوت مغانلو دقیقا به جایی شلیک شد که بیرانوند حضور داشت.

یک دقیقه بعد امید نورافکن این موقعیت را داشت که دروازه پرسپولیس را باز کند اما ضربه سر او آرام بود و خطری را ایجاد نکرد.

در دقیقه ۷۴ در شرایطی که یکی از بازیکنان پرسپولیس روی زمین بود، سپاهانی‌ها به بازی ادامه دادند تا اینکه نورافکن توپی را از سمت چپ ارسال کرد و مهار ناقص بیرانوند موجب شد تا توپ به مغانلو برخورد کرده و احمدزاده در موقعیتی عالی، دروازه خالی تیم سابق خود را باز کند تا بار دیگر بازی به تساوی کشیده شود.

در دقیقه ۸۰ پریرا روی پاس ترابی در موقعیت تک به تک قرار گرفت که ضربه بغل پای او از کنار دروازه به شکل عجیبی به بیرون رفت. در وقت‌های اضافه نیمه دوم ارسال دقیق رفیعی را پریرا به بیرون زد.

در دقیقه ۹۵ ورود یکی از تماشاگران به زمین، به توقف ۳ دقیقه‌ای بازی منجر شد و پس از آنکه نیروهای امنیتی حاضر در نقش جهان، این جیمی‌جامپ را از زمین خارج کردند، بازی از سر گرفته شد.

این مسابقه در وقت‌های قانونی با تساوی ۲ بر ۲ در وقت های معمول خاتمه یافت تا نتیجه بازی در وقت‌های اضافه مشخص شود.

در شروع وقت‌های اضافه، وحید امیری با یک حرکت انفجاری و پشت سرگذاشتن چند بازیکن، پاس عالی را برای سیامک نعمتی مهیا کرد تا این بازیکن دروازه سپاهان را باز کند. نمعتی که پیش از این در فهرست مازاد بود، پس از گلزنی برای لحظاتی اشک ریخت.

در دقیقه ۱۰۰ سیاوش یزدانی تکلی را روی پای پریرا زد تا داور علاوه بر نشان دادن نقطه پنالتی برای بار دوم، او را از زمین اخراج کند. گولسیانی هم برای دومین بار به شکل گل اول دروازه تیم سابقش را باز کرد تا سند برتری سرخپوشان در این مسابقه امضا شود.

ترکیب سپاهان:

پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر(۴۵ نلسون جونیور)، رامین رضائیان، مسعود ریگی(۱۰۸ محمد کریمی)، کاتاتو(۶۵ یاسین سلمانی)، محمد قربانی(۶۵ محمد علی‌نژاد)، فرشاد احمدزاده(۸۸ آریا یوسفی)، امید نورافکن، شهریار مغانلو.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، وحدت هنانوف، دانیال اسماعیل‌فر(۶۷ لیاندرو پریرا)، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، میلاد سرلک(۱۰۶ کمال کامیابی‌نیا)، سینا اسدبیگی، مهدی ترابی(۶+۹۰ امید عالیشاه)، وحید امیری، محمد عمری(۷۶ سیامک نعمتی)، عیسی آل‌کثیر(۷۶ سروش رفیعی)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین