کد خبر: ۸۲۶۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸

۲۰ میلیون نفر در محلات کم‌برخوردار ایران زندگی می‌کنند

 قائم مقام وزیر کشور گفت: ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور (حدود یک چهارم) در ۲ هزار و ۲۰ منطقه کم‌برخوردار سکونت دارند.
۲۰ میلیون نفر در محلات کم‌برخوردار ایران زندگی می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

علی آقامحمدی روز چهارشنبه در بازدید از محله انجیراب گرگان (یکی از محلات کمتربرخوردار استان) اظهار کرد: تلاش داریم با اجتماع محوری و خواست و اراده مردم مسائل و مشکلات این محلات مرتفع شود. برای رسیدن ساکنان این محلات به برخورداری سطح متوسط جامعه، یک برنامه‌ریزی ۱۰ ساله برای انجام هفت اقدام اساسی در موضوعاتی شامل مسکن، سلامت و بهداشت، اشتغال، آموزش و تحصیل، تغذیه و پوشاک، ورزش و تفریحات و نیز فرهنگ و مذهب انجام شده است.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: در گلستان ۴۰ محله کم‌برخوردار وجود دارد که برخی از آن‌ها دارای مشکلات عدیده هستند که باید با سرعت بیشتری مشکلات آنان مرتفع شود.

وی با ابراز خرسندی از این که موضوعات محله انجیراب گرگان از زوایای مختلف مورد توجه مسوولین قرار گرفته، خاطرنشان کرد: برای محلات کم‌برخودار کشور، ایجاد مرکز جامع خدمات سلامت در دستور کار قرار گرفته که امروز شاهد ایجاد یکی از این مراکز در انجیراب گرگان هستیم. با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی گلستان، ۱۰۰ پروژه در نظر گرفته شده برای ۲۱ محله گرگان در حال انجام است.

آقامحمدی بیان کرد: محله انجیراب گرگان براساس رصد و پایش انجام شده، ۷ هزار نفر جمعیت دارد که با بهره‌برداری از مرکز جامع سلامت در این محله، ۱۴ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند. ۱۶۰ نفر از زنان باردار این محله کم‌برخودار گرگان اکنون تحت پوشش خدمات بهداشتی مراکز جامع سلامت محلات دیگر هستند.

براساس این گزارش با حضور قائم مقام وزیر کشور که با استقبال رسمی استاندار وارد گلستان شد، به مناسبت چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی کاشت نهال در محله کمتر برخوردار انجیراب گرگان انجام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین