کد خبر: ۸۲۶۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

رئیسی: احیای دریاچه ارومیه دغدغه‌ای ملی است/ تشکر از دولت قبل

رییس جمهور گفت: احیای دریاچه ارومیه یک دغدغه ملی است و پروژه تونل انتقال آب مهمترین طرح برای احیایی این دریا است که امروز افتتاح شد.
رئیسی: احیای دریاچه ارومیه دغدغه‌ای ملی است/ تشکر از دولت قبل
آفتاب‌‌نیوز :

 سید ابراهیم رییسی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح بزرگ انتقال آب به دریاچه ارومیه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ماه با برکت شعبان به عنوان فرصتی مغتنم برای خودسازی و تعالی روحی است.

رییس جمهور با اشاره به فضائل امام حسین علیه السلام و تبریک روز پاسدار گفت: همه ادیان الهی به شخصیت و وجود سیدالشهدا احترام قائلند و چه زیبااست که این روز را به اسم روز پاسدار نام گذاری کرده اند.

رییسی با تشکر از پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همه ما مدیون رشادت‌های پاسداران هستیم و اگر امروز برای افتتاح طرح بزرگی گردهم جمع شده ایم مرهون امنیتی است که خون شهدا و تلاش رزمندگان پاسدار ایجاد کرده اند.

وی وحدت در منطقه را یکی دیگر از زیرساخت‌های توسعه برشمرد و گفت: همدلی و وحدت بین اقوام و ادیان در این منطقه در ایجاد امنیت و به تبع آن توسعه شهرهای شمالغرب نقش اساسی دارد. احیای دریاچه ارومیه یک دغدغه ملی است و پروژه تونل انتقال آب مهمترین طرح برای احیایی این دریاچه است که امروز افتتاح شد و باید تلاش برای احیای این دریاچه با جدیت ادامه داشته باشد.

رییس جمهور ضمن تشکر از دولت قبل و همه کارگران و مهندسان و تلاشگرانی که در افتتاح این پروژه نقش آفرینی کردند افزود: قرارگاه خاتم النبیا در اجرای این طرح به معنای واقعی جهاد کرد و تلاش شبانه روزی و سه شیفته برای انجام به موقع و فنی این طرح از افتخارات مهندسی ایرانی است.

رییسی با اشاره به عزم جدی دولت برای احیای دریاچه ارومیه و اتمام طرح‌های نیمه تمام آن گفت: تمام ارکان دولت به خصوص وزارت نیرو و شخص وزیر به صورت شبانه روزی پیگیر اتمام این طرح بودند.

رییس جمهور در بخش دیگر سخنان خود به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اشاره کرد و افزود: این حضور پیام‌های زیادی برای داخل و خارج داشت و نشان داد علارغم تلاش دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور تا وقتی مردم در صحنه هستند انقلاب بیمه است.

وی در ادامه یادوخاطره مرحوم حجت الاسلام حسنی را گرامی داشته و خاطرنشان شد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید تاریخ را برای جوانان تبیین کنیم،حماسه هایی که در منطقه آذربایجان‌غربی رخ داده مانند حماسه شهر نقده و دیگر حماسه ها سند ماندگاری از همدلی مردم برای تامین امنیت منطقه است و نباید از انتقال این تاریخ به آیندگان غافل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین