کد خبر: ۸۲۶۴۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱

امام جمعه یزد: سیستم آموزشی کشور‌مان را غربی‌ها تحمیل کردند

امام جمعه یزد با بیان اینکه سیستم آموزشی کشور‌مان سیستمی است که غربی‌ها تحمیل کردند، گفت: امروز ما به عنوان شیعه فرزندانمان را تربیت می‌کنیم، اما در آموزش ما اصول اولیه دین و ارزش‌های تشیع را آموزش نمی‌دهند.
امام جمعه یزد: سیستم آموزشی کشور‌مان را غربی‌ها تحمیل کردند
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تبریک ایام شادی ماه شعبان و میلاد حضرت امام حسین (ع)، حضرت امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) اظهار داشت: اطاعت خدا، زیر بار ظلم و ستم نرفتن، یاری محرومان و ایستادگی در برابر ظالمان همه و همه بخشی از سیره و منش حضرت امام حسین (ع) است.

وی انقلاب اسلامی ایران هم با بهره‌گیری از سیره حضرت امام حسین (ع) در برابر ظلم و استکبار ایستادگی کرده عنوان کرد: در این مسیر دشمن هم اقدامات گسترده‌ای صورت داده و متاسفانه در داخل هم برخی اشتباهات و کم‌کاری‌ها به ویژه در سیستم آموزشی و تربیتی سبب شده که در آموزش ما تعقل، تدین و تفکر وجود نداشته باشد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه سیستم آموزشی کشور ما سیستمی است که غربی‌ها به ما تحمیل کردند بیان کرد: امروز ما به عنوان شیعه فرزندانمان را تربیت می‌کنیم، اما در آموزش ما اصول اولیه دین و ارزش‌های تشیع را آموزش نمی‌دهند، آموزش کودکان ما فقط حفظ کردن و نمره گرفتن است در حالی که باید تفکر و تعقل به جای آن وجود داشته باشد.

ناصری یزدی به حدیثی از امام صادق (ع) در ارتباط با حضرت عباس (ع) که نافذ البصیره بودن را مهمترین ویژگی آن حضرت دانسته‌اند اشاره کرد و گفت: امروز هم بصیرت موضوعی است که مورد نیاز جامعه ما در تمام بخش‌ها است و قطعا وسوسه‌های دشمنان نمی‌تواند در انسان بصیر اثرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه فضای مجازی امروز با تلقین دروغ، ناامیدی و یاس در میان مردم به دنبال از بین بردن بصیرت آنهاست گفت: دشمن در حال تلاش است تا با ترویج یاس و ناامیدی در جامعه مردم را از انقلاب و نظام دور کند.

وی با اشاره به دستورات و فرمایشات حضرت امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه عنوان کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که آن حضرت در ارتباط با مقابله با فتنه‌ها فرموده‌اند تبدیل کردن تهدید‌ها به فرصت و همچنین شکستن اتحاد دشمنان است.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: امروز ما با فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف دشمن روبرو هستیم و هر روز با یک بهانه‌ای سعی می‌کنند فشار‌ها و سختی‌ها را افزایش دهد.

ناصری یزدی به بهانه‌های دشمن در ارتباط با حقوق بشر اشاره کرد و گفت: امروز دشمن نشست‌های امنیتی مختلفی برگزار می‌کند و بیشترین تصمیمات آن‌ها هم در ارتباط با ایران است چرا که ایران به مرکز مقابله با ظلم و ستم تبدیل شده و دشمن نمی‌تواند این موضوع را که منجر به شکست آن‌ها می‌شود تحمل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین