کد خبر: ۸۲۶۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۳
علی لاریجانی:

ملت ایران پشتیبان ملت فلسطین است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: «صهیونیست‌ها تصور نکنند با حمله به غزه مجالی برای فریبکاری انتخاباتی خواهند یافت بلکه زمانه، بخت برگشتگی آنان را نشان خواهد داد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز ( یکشنبه ) مجلس با محکومیت تهاجم وحشیانه صهیونیست‌ها به نوارغزه افزود: «جریان نفرین شده صهیونیسم که به تعبیر قرآن کریم، به کف روی آب مشابهت پیدا کرده است هر زمان به نوعی حباب تو خالی هیمنه دروغین جباریت را به صحنه تبلیغات می‌آورند و این امر صرفا با شهادت در راه خدا رنگ می‌بازد».

وی با بیان این که فلسطین شجاع و مظلوم این روزها حماسه حسینی را راهنمای عمل خویش قرار داده است افزود: «ملت عزیز فلسطین که اکنون با قتل عام وحشیانه رژیم صهیونیستی مواجه شده است تنها نیست و مبارزه آنان در قلب همه مومنان قرار دارد».

لاریجانی گفت: «هرچند دولتهای سیاست باز برخی کشورهای اسلامی و مرعوب استکبار راه دیگری می‌پیمایند و عملا راه را برای عملیات وحشیانه صهیونیست‌ها باز کردند اما مگر در جنگ سی و سه روزه این دولت های ترسو جز این عمل کردند».

وی افزود: «پیروزی حزب الله و شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی و آمریکا نشان داد استقامت، پایداری و حمایت ملت‌های مومن رمز پیروزی است که خداوند فرمود: «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا»، اگر در راه خدا استقامت کنید آنگاه «فلا خوف علیهم و لاهم یحزنون»».

لاریجانی تاکید کرد: «ملت بزرگ ایران، دولت و مجلس پشتیبان ملت فلسطین هستند و خواهند بود (تکبیر مکرر نمایندگان و سردادن شعار مرگ بر اسراییل)».

وی گفت: «در هفته‌های گذشته که گذرگاه ارتباطی غزه مسدود شده و ملت فلسطین در محاصره قرار گرفته بود تلاش‌های بسیاری شد تا از طریق تروئیکای بین المجالس آسیایی با سفر به مصر برای بازگشایی این گذرگاه اقدام شود اما در این راه موانعی ایجاد کردند».

رییس مجلس شورای اسلامی از دبیر کل تروئیکای بین المجالس آسیایی ادامه تلاش‌ها در این زمینه را خواستار شد.

وی همچنین از بین المجالس آسیایی خواست جلسه کمیته اجرایی خود را برای کمک به ملت مظلوم فلسطین به سرعت تشکیل دهد.

رییس مجلس گفت: «صهیونیستهای زبون متوجه باشند که با این اقدام سبوعانه به تعبیر برادر مجاهد خالد مشعل با موج سوم انتفاضه فلسطین مواجه خواهند شد و ملت‌های مسلمان پشتیبان این حرکت خواهند بود».

لاریجانی افزود: «این حرکت تابلوی نیمه تمام حقوق بشر کاخک‌های سفید را با خود به تصویر کشیده است و مطمئنا مکر و حیله شیطان بزرگ را رسوا و رقص مرگ تئوری یکجانبه گرایی آمریکا را نشان خواهد داد».

رییس مجلس در آغاز سخنان خود گفت: «سلام و درود خداوند بر امام حسین (ع)، اصحاب باوفای او، بر آن پاک نهادان و مطهران که ستارگان هدایت در شب دیجور بودند و با شعار عزت آفرین «هیهات منا الذله» جوهره تفکر اسلامی را بر ستیغ عزت و سعادت رساندند و شب‌های تیره جاهلیت را کنار زدند».

لاریجانی افزود: «امام حسین (ع) با بیان روشن فرمودند «موت فی عز خیر من حیات فی ذل» و عاشورا را تبدیل به صف آرایی جنود عقل و جهل و به تعبیر دیگر جنود فضیلت و رذیلت کردند و برای همه اعصار بشریت، با مبارزه غریبانه خود راه حق مداری و تشکیل دولت حق را در جهاد حسینی و صبر جمیل نمایاند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین