کد خبر: ۸۲۶۶۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲

تعیین عوارض برق مصرفی مشترکان شهری

نمایندگان مجلس مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز را از پرداخت عوارض برق مصرفی معاف کردند.
تعیین عوارض برق مصرفی مشترکان شهری
آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه ۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با بند‌های (ب) و (ج) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بخش درآمدی بند (ب) تبصره (۶) ماده واحده لایحه آمده است: درآمد‌های وصولی مرتبط به این بند به ردیف درآمدی شماره ۱۱۰۵۱۶ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور، عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سهم وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان حسب مورد به حساب مربوط واریز می‌شود.

همچنین وکلای مردم در خانه ملت بند (ج) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه را با ۱۶۶ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

بر اساس بند (ج) تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه عوارض موضوع ماده (۵) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰/۸/۱۳۹۴ به میزان ده‌درصد (%۱۰) مبلغ برق مصرفی در سقف شصت و شش هزار میلیارد (۶۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود. مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف می‌باشند.

گفتنی است در ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق آمده دولت موظف است برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرح‌های توسعه و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق را در بودجه سالانه پیش بینی نماید. وجوه حاصل شده به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و صددرصد (۱۰۰%) آن صرفاً بابت کمک به اجرای طرح‌های مذکور هزینه می‌شود.

بر اساس این گزارش، سید مرتضی حسینی در جریان بررسی پیشنهادهات مربوط به تبصره (۶) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: امروز صبح مجلس میزبان معاون اول رئیس جمهور، رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد بود تا پیرامون قیمت ارز بحث و بررسی صورت گیرد، اما درباره بحثی که در خصوص مهار قیمت ارز شد ما نتیجه مشخصی نگرفتیم. آیا قرار است هیأتی مرکب از نمایندگان مجلس و دولت برای این موضوع تشکیل شود، زمان آن را مشخص کنید.

نماینده میانه در مجلس افزود: قیمت ارز به رشد رو به جلو ادامه می‌دهد؛ یک برنامه مشخص و واضح برای این موضوع اعلام کنید و تعیین کنید که چه زمانی قرار است این موضوع کنترل شود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین