کد خبر: ۸۲۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۱
در نشست نقد و بررسی فیلم غیر قابل انتشار عنوان شد:

حسن فتحی: رسانه‌ها باورهای ما را در خصوص وقایع شکل می‌دهند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «حسن فتحی» کارگردان سینما و تلویزیون در نشست نقد و بررسی فیلم غیر قابل انتشار گفت: «این فیلم بر اساس دغدغه‌های دی پالما ساخته شده و می‌توان آن را پاسخی به ندای وجدان این فیلمساز دانست».
 
به گزارش سرویس هفت هنر آفتاب روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این کارگردان در کانون فیلم انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران افزود: «این فیلم با هزینه‌ای حدود 5 میلیون دلار ساخته شده اما در اکران عمومی آمریکا تنها 65 هزار دلار و در اروپا نیز حدود 250 هزار دلار فروش کرده که این آمار نشان می‌دهد فیلم غیر قابل انتشار به مسائل تجاری توجه نداشته بلکه در راستای شناخت ابعاد مختلف یک واقعه یعنی حضور سربازان آمریکایی در عراق ساخته شده است». 

فتحی به جایگاه برجسته دی پالما در سینمای آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: «البته این فیلمساز برخی مواقع به تقلید از برخی فیلمسازان معروف روی آورده و حتی می‌توان وی را متاثر از هیچکاک دانست که در برخی از آثار وی ارجاعاتی به سینمای هیچکاک دیده می‌شود اما چندین کار ارزشمند از جمله تسخیر ناپذیران و راه کارلتو نیز در پرونده کاری این فیلمساز دیده می‌شود». 

وی افزود: «اگر چه دی پالما نسبت به کارگردان هم دوره خود از جمله اسپیلبرگ ، لوکاس ، کاپولا و اسکورسیزی جایگاه پایین تری دارد اما نمی توان منکر فیلم‌های درخشان و تاثیر وی بر سینمای جهان شد». 

حسن فتحی فیلم غیر قابل انتشار را اثری معرفی کرد که می‌خواهد حقایق جنگ عراق را عریان کند و اظهار داشت: «این فیلم می‌خواهد تصویری واقعی از این فاجعه را ارایه دهد و به نوعی هم آسیب‌های ناشی از حضور سربازان آمریکایی و مشکلات مردم عراق را به تصویر کشد و هم چهره سربازان قربانی را نمایش دهد». 

فتحی با اشاره به قدرت رسانه‌ها در عصر حاضر افزود: «باید توجه داشت که بخش عمده‌ای از باورهای ما در مورد وقایع مختلف را رسانه‌ها می‌سازند این فیلم نیز تاکید می‌کند که آنچه در جنگ قربانی می‌شود حقیقت است و رسانه‌ها تعریف دیگری از وقایع به ما عرضه می‌کنند». 

خسرو نقیبی منتقد سینما نیز در این نشست با اشاره به دوره‌های مختلف فیلمسازی دی پالما افزود: «این فیلم در برخی مواقع متاثر از جریان‌ها و موج‌های روز بوده است که کارگردانی فیلم ماموریت غیر ممکن موید این نکته است. البته هر وقت دی پالما بر اساس دغدغه‌های شخصی خود فیلمی ساخته این اثر موفق و تاثیرگذار بوده است». 

وی خاطر نشان کرد: «غیر قابل انتشار کولاژی از تصاویر واقعی مختلف درباره حضور نظامیان آمریکایی در عراق است و این تصاویر واقعی ساختار فیلم را شکل می‌دهند در واقع بخش عمده‌ای از فیلم از دریچه دوربین یک سرباز یا به عبارتی دیگر یک شاهد که خود جزئی از جنگ است تصویر برداری شده است و از دریچه دوربین همین سرباز هم فیلم به پایان می‌رسد». 

فیلم غیر قابل انتشار ساخته برایان دی پالما به زودی در سینماهای تهران به روی پرده خواهد رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین