کد خبر: ۸۲۶۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
وزیر خارجه ایران دوشنبه در نشست شورای حقوق بشر سخنرانی می‌کند

همراهی «عراقچی» با «امیرعبداللهیان» در سفر ژنو؟

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه (فردا) در نخستین روز نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.
همراهی «عراقچی» با «امیرعبداللهیان» در سفر ژنو؟
آفتاب‌‌نیوز :

در پی انتشار اخباری مبنی بر اینکه «سید عباس عراقچی» در سفر ژنو «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان را همراهی خواهد کرد، یک منبع مطلع به تسنیم گفت که این خبر کذب است.

طبق گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دوشنبه (۲۷ فوریه، هشتم اسفند) به آغاز جدیدترین و طولانی‌ترین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل کمک خواهد کرد که وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، یک نماینده ارشد روسیه و وزرای خارجه فرانسه و آلمان در بین تعداد زیادی از مقاماتی هستند که قرار است در آن شرکت کنند.

طبق این گزارش، آغاز نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل که بیش از پنج هفته‌ ادامه خواهد داشت، در میانه نگرانی‌های حقوق بشری از جمله در خصوص جنگ اوکراین و خشونت جدید بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی برگزار می‌شود و مجموعه گسترده‌ای از مسائل حقوق بشری از جمله تبعیض، آزادی دین، حق مسکن یا تاثیر مضر تحریم‌های اقتصادی بر مردم عادی و وضعیت کشورهایی چون افغانستان، سوریه، میانمار، نیکاراگوئه و سودان جنوبی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

چهل و هفت کشور در بالاترین نهاد حقوق بشر سازمان ملل مستقر در ژنو عضویت دارند و این جلسات در سال سه بار برگزار می‌شود.

به نوشته این گزارش، دوشنبه در میان سخنرانان بعد از گوترش، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران بین سخنرانی‌های آنالنا بائربوک و کاترین کلونا وزرای خارجه آلمان و فرانسه سخنرانی خواهد کرد. چین گانگ وزیر خارجه چین هم قرار است سخنرانی ویدئویی داشته باشد.

به نوشته فارس؛ روسیه هم قرار است در بالاترین سطح از زمانی که مسکو سال گذشته عضویت خود در این نهاد سازمان ملل را تعلیق کرد، شرکت کند و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه این کشور را در جلسه روز پنجشنبه نمایندگی خواهد کرد. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم قرار است در همان روز سخنرانی ویدئویی انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین