کد خبر: ۸۲۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۸

وضع زندانیان «فتح» در بند جنبش «حماس»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جنبش «حماس» کشته‌شدن تعدادی از زندانیان جنبش «فتح» فلسطین را در حمله هوایی رژیم اسرائیل به ساختمان اصلی نیروهای امنیتی‌اش در نوار غزه تکذیب کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، در این زندان 700 تا 800 نفر زندانی بودند که جنبش «حماس» به جز 51 زندانی جنبش «فتح» دیگر زندانیان را روز گذشته آزاد کرده بود.

جنبش «حماس»، زندانیان جنبش «فتح» را امروز پس از حمله هوایی اسرائیل رها کرد.

منابع خبری پیش از این از کشته شدن 20 زندانی عضو جنبش «فتح» فلسطین که در زندان‌های جنبش «حماس» فلسطین بودند، خبر داده بودند.

«فوضی برهوم»، سخنگوی «حماس» در مورد کشته‌شدن این زندانیان ابراز تأسف کرد و گفت که صلیب سرخ بین‌الملل به «حماس» گفته بوده که این زندان مورد حمله قرار نخواهد گرفت و در این واقعه چند زندانبان (عضو «حماس») نیز کشته شده‌اند.

گفتنی‌ است «حركة المقاومة الاسلامية»(جنبش مقاومت اسلامی) مخفف به «حماس» در سال 1987 توسط شیخ «احمد یاسین»، «عبدالعزيز الرنتيسي‎»، و «محمد طه» بنیان نهاده شده است و از اعضای کلیدی کنونی آن می‌توان به «اسماعیل هنیه»، «خالد مشعل» و «محمود الزهار‎» اشاره کرد.

«حركة التحرير الوطني الفلسطيني‎»(جنبش آزادی ملی فلسطین) مخفف به «فتح» در سال 1959 توسط «یاسر عرفات»- که تا پایان عمرش در سال 2004 رهبری آن را بر‌عهده داشت- بنیان نهاده شده است و از اعضای کلیدی کنونی آن می‌توان به «محمود عباس» معروف به «ابو مازن»، « فاروق القدومي‎» و «محمد دحلان‎» اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین