کد خبر: ۸۲۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۴

اکران سینمایی «سهم گمشده»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم سینمایی «سهم گمشده» اولین ساخته بلند «حسن نجفی» و محصول مشترک شبکه جهانی سحر و حوزه‌ هنری، از چهارشنبه این هفته (11دی ماه همزمان با سوم ماه محرم) در 5 سینمای تهران اکران عمومی خواهد شد.

به گزارش سرویس هفت هنر آفتاب به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، به گفته«حسن نجفی» کارگردان فیلم سینمایی«سهم گمشده»، با توجه به مضمون دینی و عاشورایی فیلم، ایام محرم برای نمایش عمومی آن در نظر گرفته شد و اکران آن نیز از 11 دی ماه جاری همزمان با سوم ماه محرم در سینماهای فلسطین، سپیده، مرکزی، حافظ و پایتخت تهران که مختص اکران فیلم‌های فرهنگی هستند، آغاز خواهد شد.

این در حالی است که طبق گفته این کارگردان، اکران فیلم سینمایی «سهم گمشده» از حدود 2 هفته پیش در سینماهای قدس و فرهنگیان تبریز آغاز و با استقبال گسترده مخاطبان در مدت 10 روز، 7 میلیون تومان فروش داشت ضمن آنکه این فیلم در «پارس‌آباد مغان» نیز در 4 سانس مختلف به اکران عمومی درآمد که استقبال خوب مخاطبان را به همراه داشت. علاوه بر آن سایت‌ها و رادیوهای مختلف آذری زبان همچون Az TV(تلویزیون دولتی آذربایجان)، رادیو تبریز و... نیز در این مدت، فیلم سینمایی «سهم گمشده»، وضعیت و نحوه اکران فیلم و چگونگی استقبال مخاطبان از آن را دستمایه موضوعی برنامه‌های هفته‌های اخیر خود قرار داده‌اند.

«مرتضی شمسی» مدیر شبکه جهانی سحر در همین زمینه گفت: «تولید آثار معناگرا در شبکه جهانی سحر با نگاه و رویکرد فرامرزی و توجه ویژه به ذائقه، ظرفیت‌ها و استعداد پذیرش پیام‌های این گونه آثار از جانب بینندگان آنها در ورای مرزهای ایران صورت می‌گیرد. «سهم گمشده» نیز از جمله تولیدات نمایشی این شبکه است که بنیان‌های فکری و اعتقادات عمیق مذهبی مردم مسلمان جمهوری آذربایجان را که پس از گذشت چند دهه سلطه ایدئولوژی کمونیسم و سکولاریسم غربی، همچنان زلال و ساده و صمیمی در آئینه نگرش و رفتار این مردم قابل مشاهده است تلنگر می‌زند».

«شمسی» همچنین افزود: «انتخاب موضوع پس زمینه این داستان یعنی عاشورا و شعله فروزان عشق حسینی که پس از حادثه عظیم کربلا و گذشت قرنها از آن همچنان در عمق جان و دل شیعیان این کشور تابنده و نورافشان است نیز با توجه به ذائقه فطری مخاطبان شبکه جهانی سحر در این پهنه جغرافیایی صورت گرفت».

«سهم گمشده» در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر سال گذشته، جزو 23 فیلم رقابت‌کننده در بخش مسابقه و برگزیدگان سینمای سال 86 ایران بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین