کد خبر: ۸۲۷۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

اتمام بررسی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران/تصویب بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان در شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از تصویب بودجه بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران برای سال آینده خبر داد.
اتمام بررسی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران/تصویب بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان در شورای شهر
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی چمران در پایان نوبت عصر یکصد و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و پس از اتمام بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: به لطف الهی و با کمک همکاران و هماهنگی میان اعضای شورا و شهرداری تهران با اینکه ایراداتی در یکی از جلسات شورا پیش آمد؛ اما در مدت قانونی بودجه به تصویب رسید.

وی افزود: پس از بررسی فرمانداری و نداشتن ایرادات قانونی این بودجه اجرایی خواهد شد. بودجه سال آینده شهرداری تهران چند موضوع خاص دارد از جمله اینکه بودجه شهرداری از ۵۰ هزار میلیارد تومان سال گذشته به ۷۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و برای سال جاری دو روش پیشنهاد شد. یکی بررسی رقم ۷۵ هزار میلیارد تومان و دیگری ۶۵ هزار میلیارد تومان که ما اعلام کردیم ۶۵ هزار میلیارد تومان را می‌پذیریم به شرط آنکه ۱۰ هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل عمومی اضافه شود. چرا که دو موضوع آلودگی هوا و ترافیک باید در این بخش پیگیری شود.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: بی تردید اگر می‌خواستیم به روند معمولی عمل کنیم در سال آینده اتفاق چندانی در این حوزه نمی‌افتاد. لذا بودجه ۶۵ هزار میلیارد تومانی را به اضافه ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل پذیرفتیم تا حرکت خوبی برای سال آینده در حوزه اتوبوس، مینی بوس، ون و مترو را شاهد باشیم و نیازمندی‌های این بخش‌ها را تامین کنیم و حتی می‌توانیم در حوزه موتورسیکلت‌های برقی نیز اقدامات مناسبی را انجام دهیم. امیدواریم شهرداری تهران با تلاش خود این برنامه‌ها را اجرایی کند. بودجه سال آینده شهرداری تهران ۴۵ درصد در حوزه هزینه‌ای و ۵۵ درصد در حوزه هزینه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین