کد خبر: ۸۲۷۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

فیصل المقداد: غرب از سلاح تروریسم علیه ملت سوریه استفاده کرده است

وزیر امور خارجه سوریه گفت که کشورش در معرض جنگ ظالمانه قرار گرفت و طی آن کشور‌های غربی از سلاح تروریسم علیه ملت سوریه بهره گرفته است.
فیصل المقداد: غرب از سلاح تروریسم علیه ملت سوریه استفاده کرده است
آفتاب‌‌نیوز :

فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه امروز (سه شنبه) در یک سخنرانی ویدئویی در کنفرانس جهانی خلع سلاح در ژنو تصریح کرد: سوریه در معرض جنگ ظالمانه قرار گرفته است و طی آن کشورهای غربی از سلاح تروریسم علیه ملت سوریه بهره گرفته و ده‌ها هزار تروریست خارجی را با انواع حمایت مالی و تسلیحاتی از جمله سلاح‌های ممنوعه برای انجام خواسته‌های خصمانه، وارد جنگ کردند.

به گزارش سانا، وزیر خارجه سوریه ادامه داد: سیاست‌های این کشورها سبب شد که گروههای تروریستی مانند داعش و جبهه النصره به سلاح شیمیایی دست یافته و از آن بارها علیه سوری‌ها استفاده کنند.

المقداد ضمن تاکید بر ضرورت پرهیز از سیاسی کاری در پرونده شیمیایی سوریه از رژیم صهیونیستی به عنوان عامل تهدید دائمی برای امنیت و ثبات منطقه نام برد.

وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل علاوه بر حملات مداوم خود به اراضی سوریه و حملات به فلسطینی‌ها به نوسازی و توسعه و گسترش زرادخانه‌ها از انواع سلاح کشتار جمعی با پشتوانه حمایت بی دریغ کشورهای مشخص ادامه می‌دهد.

المقداد تاکید کرد: سوریه تاکید می‌کند که رژیم اشغالگر و حامیان آن مانع ایجاد منطقه عاری از تسلیحات کشتار جمعی در خاورمیانه می‌شوند و سازمان ملل باید این رژیم را وادار به پیوستن به معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای کند و تأسیسات هسته‌ای آن تحت بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: روایت غرب از مذاکرات هسته‌ای ایران این حقیقت را نادیده می‌گیرد که علت رسیدن اوضاع و روند مذاکرات، خروج آمریکا و شکست اروپایی‌ها و اتحادیه اروپا در انجام تعهداتشان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین