کد خبر: ۸۲۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۴
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خبر داد:

آغاز بحث درباره مصادیق اجماع اصولگرایان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با محکوم کردن جنایات اخیر صهیونیستها در حمله وحشیانه به غزه گفت: «حماس فقط با منطق حسینی(ع) می‌تواند در کربلای غزه پیروز شود». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت؛ افزود: «منطق رژیم صهیونیستی در قتل‌عام مردم غزه بی‌رحمی و شقاوت علیه زنان و کودکان و مردم کوچه و بازار همان منطق یزید، عمربن‌سعد و شمر در برخورد با مظلومان کربلا است. تاریخ گواهی می‌دهد این نبرد نابرابر به نفع مقاومت و پیروزی خون بر شمشیر خاتمه می‌یابد». 

حبیبی با اشاره به اینکه انتفاضه سوم ملت فلسطین در راه است اظهار داشت: «مشارکت مؤمنان و مجاهدان کشورهای اسلامی در انتفاضه سوم ملت فلسطین یک وظیفه است، ما وظیفه خود می‌دانیم در لبیک به حکم تاریخی رهبر معظم انقلاب برای مقابله با کفار حربی در این امر عظیم و جهاد واقعی تدبیر کنیم». 

وی با اشاره به حماقت رژیم صهیونیستی در حمله به غزه تصریح کرد: «رژیم صهیونیستی در همان تله‌ای افتاده است که در جنگ 33 روزه افتاد. قطعاً شکست و ناکامی را نیروهای مقاومت حماس به ارتش صهیونیستی خواهند چشاند». 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تقبیح سکوت برخی از دولتهای عربی و به ویژه همکاری دولت مصر با رژیم صهیونیستی در سرکوب مردم غزه گفت: «گستاخی رژیم صهیونیستی در چراغ سبزی است که برخی دولتهای عربی به این رژیم نشان داده‌اند. بی‌تردید ملتهای مسلمان در برابر خیانت و جنایت هیچگاه سکوت نکرده‌اند و بزودی واکنش نشان خواهند داد». 

وی تصریح کرد: «حماس و جهاد اسلامی یک جنبش اجتماعی است که همه لایه‌های مردم فلسطین را در داخل سرزمینهای اشغالی و در بیرون از فلسطین نمایندگی می‌کنند. آمریکا و رژیم صهیونیستی خیال کرده‌اند که با چند تُن بمب و موشک این جنبش را می‌توانند سرنگون کنند». 

حبیبی در بخشی دیگری از سخنان خود در مورد آخرین بررسی‌ها در مورد انتخابات گفت: «اصولگرایان با نشاط بیشتری در انتخابات آینده حضور خواهند داشت. با آنکه هنوز در جمع اصولگرایان در خصوص مصادیق تصمیمی گرفته نشده بحث راجع به این مصادیق به نحوی آغاز شده است و آنچه از مجموعه بحثها استنباط می‌شود ملحوظ داشتن جدی دو خصوصیت مهم نامزدها است. یکی قابلیت و دیگری مقبولیت. ارزیابی دقیق عملکردها و توجه به نتیجه نظرسنجی‌ها دو وسیله مهم برای دریافت میزان قابلیت‌ها و مقبولیت‌ها است». 

وی افزود: «با سازوکاری که انشاءالله بزودی شکل خواهد گرفت اجماع اصولگرایان امری دور از دسترس به نظر نمی‌رسد». 

حبیبی در پاسخ به سئوالی در مورد لایحه طرح تحول اقتصادی اظهار داشت: «نشست‌های مشترک مجلس و دولت در خصوص طرح تحول اقتصادی، یک سطحی از توافقات را داشته است؛ ما این را گامهایی به جلو می‌دانیم، امیدواریم در جلسه علنی مجلس به هنگام رسیدگی دقت‌های مضاعفی صورت گیرد و نتیجه بررسی‌ها یک پاسخ خوب به مطالبات اقتصادی مردم و رهبری داده شود». 

وی ادامه داد: «یکی از مسائلی که در بحث‌های مربوط به طرح تحول اقتصادی مورد غفلت قرار گرفته است سهم دولت و شرکت در خصوص منابع مالی بدست آمده است. طبیعی است قیمت تمام شده هر یک از فرآورده‌ها با سود معقول ، سهم شرکت است و بقیه آن باید طبق اصل 53 قانون اساسی و ماده 10 و11 قانون محاسبات عمومی درآمد عمومی محسوب شود تا دولت و مجلس بتوانند منابع بدست آمده را در جهت اهداف این طرح هزینه کنند». 

حبیبی با اشاره به رحلت آیت‌الله غلامحسین جمی و گرامیداشت یاد وی گفت: «آیت‌ا...جمی از چهره‌های ماندگار دفاع مقدس و جانباز انقلاب و نماد حضور پرصلابت روحانیت در جبهه‌های حق علیه باطل بود که در سخت‌ترین شرایط جنگ حاضر نشد شهر مقاوم آبادان را در برابر بعثی‌های متجاوز ترک کند. حزب موتلفه اسلامی یاد و نام او را گرامی می‌دارد». 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با گرامیداشت ایام محرم اظهار داشت: «ایام محرم فرصتی است برای بازخوانی حادثه غم‌بار کربلا و سنجش ایمان، اعتقاد و شجاعت خود که اگر ما در روز عاشورا بودیم در کدام صف ایستاده بودیم. رعایت همه شئون اسلامی در برگزاری مراسم از امور مهمی است که انشاءالله همه هیأت‌های عزاداری آن را رعایت خواهند کرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین