کد خبر: ۸۲۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۲
همزمان با شب‌های محرم برگزار می‌شود؛

سخنرانی روحانی، کروبی و ابوترابی در حرم امام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) به مدت پنج شب از شب هشتم تا دوازدهم محرم در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب، در این شب‌ها حجج اسلام روحانی کروبی، ابوترابی، علوی، میرباقری و سیدمحمد هاشمی سخنرانی خواهند کرد.

روابط عمومی آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

محرم ماه عشق و ایثار و ماه پیروزی خون بر شمشیر با رمز و رازهای فراوان از راه رسید و سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران بافاویش در کربلا رحل اقامت افکندند و اوج خلوص و پاکبازی را در پیشگاه حضرت حق به نمایش گذاردند و عاشورا مکتب نجات‌بخشی شد که در آن جبهه‌ حق و باطل و پیروان آن شناسایی و حقیقتا هر روز عاشورا و هر سرزمین نیز کربلا شد.

ملت شریف ایران طی قرن‌ها با تاسی به راه و رسم ابا عبدالله الحسین(ع) به حرکت عزت‌بخش خود ادامه می‌دهد و بدون شک پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و تداوم این نهضت مقدس در پرتو ولایت یکی از ثمرات انقلاب عاشوراست و عزاداری شایسته یکی از ارکان ماندگاری این مکتب است و باید با تمام وجود از آن پاسداری و از تحریف و تخریب آن جلوگیری شود.

آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) مفتخر است که در ایام عاشورا زمینه حضور شورانگیز دسته‌جات و هیات‌های عزاداری و مردم شریف ایران در حرم مطهر آن حضرت را فراهم سازد.

آستان مقدس امام خمینی (ره) برنامه شب‌های محرم را که ساعت ‌٢٠:30 هشتم تا دوازدهم محرم برگزار می‌شود، به این شرح اعلام کرده است:

شب هشتم محرم (یکشنبه ‌١٥ /‌١٠ /‌٨٧) سخنران حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علوی

شب تاسوعا (دوشنبه ‌١٦ /‌١٠ /‌٨٧) سخنران حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی

شب عاشورا (سه‌شنبه ‌١٧ /‌١٠ /‌٨٧) سخنران حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی کروبی

شب شام غریبان (چهارشنبه ‌١٨ /‌١٠/ ‌٨٧) سخنران حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی

شب دوازدهم محرم (پنج‌شنبه ‌١٩ /‌١٠ /‌٨٧) با حضور هیات ثارالله و جمعی از مردم قم و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری

مراسم ویژه‌ روز عاشورا از ساعت ‌٣٠ /‌٩ صبح، سخنران حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد هاشمی

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: «به اطلاع مردم عزیز می‌رساند هر شب مراسم عزادارای، سینه‌زنی و زنجیرزنی با حضور گسترده هیات‌های مذهبی همراه با مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می‌شود. ضمناً شرکت‌های واحد اتوبوسرانی و مترو برنامه‌های وسیعی را برای زائران و عزاداران تدارک دیده‌اند».



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین