کد خبر: ۸۲۷۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

اظهارات زن اسپانیایی پس از آزادی از زندان اوین: در هیچ تظاهراتی نبودم

«آنا بانیرا» یکی از شهروندان اسپانیایی است که از نوامبر ۲۰۲۲ تاکنون در ایران در بازداشت به‌سر می‌بُرد، ولی روز شنبه هفته جاری آزاد شد.
اظهارات زن اسپانیایی پس از آزادی از زندان اوین: در هیچ تظاهراتی نبودم
آفتاب‌‌نیوز :

آنا بانیرا، شهروند اسپانیایی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرگزاری‌های افه و اروپا پرس در مورد ایران و شرایط زندان‌های کشور سخن گفت.

وی در بخشی از این گفتگو اظهار کرد: ایران کشوری است که در آن بیشترین احساس امنیت را به خاطر مهمان‌نوازی مردمانش داشتم، زیرا آن‌ها به شما احساس امنیت می‌دهند به گونه‌ای که انگار هیچ وقت، هیچ اتفاقی برای شما نخواهد افتاد. بی انصافی است که کل کشور (ایران) را به خاطر این دستگیری قضاوت کنیم.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم که در هنگام ورود به ایران، اعتراضاتی در کار نبود و در آن زمان ابتدا از ترکیه به گرجستان رفتم، سپس وارد ارمنستان شدم و از آن کشور هم قصد سفر به آذربایجان را داشتم، اما مرز زمینی بسته بود؛ در نتیجه تصمیم گرفتم که به ایران بیایم.

این شهروند اسپانیایی تاکید کرد: هرگز در هیچ تجمع یا تظاهراتی حضور نداشتم و روند دستگیری‌ام نیز به این صورت بود که به اداره مهاجرت در شیراز برای تمدید روادید مراجعه کردم تا بتوانم بیشتر در ایران بمانم، اما در این شهر با من مصاحبه کوتاهی کردند و سپس بیرون آمدم؛ روز بعد وقتی در خودروی عازم پرسپولیس بودم، ماموران در پمپ بنزین دستگیرم کردند. از اعتبار روادیدم یک ماه باقی بود و به همین دلیل درخواست تمدید ویزا برای یک ماه دیگر را داده بودم.

بانیرا ادامه داد: ۳۵ روز در زندان شیراز بودم و سپس مرا به زندان اوین منتقل کردند و در اینجا بود که به صورت تلفنی با سفیر اسپانیا صحبت کردم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین