کد خبر: ۸۲۷۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

سخنرانی انتقادی پامپئو و هیلی علیه ترامپ

در دومین روز از نشست محافظه‌کاران ایالات متحده آمریکا، که روز جمعه برگزار شد، دو تن از جمهوری‌خواهان شناخته شده در مخالفت با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و محبوب‌ترین چهره حال حاضرِ حزب جمهوری‌خواه، سخن گفتند.
سخنرانی انتقادی پامپئو و هیلی علیه ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

 مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا و نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، دو چهره‌ای بودند که در سخنرانی‌های خود در روز سوم مارس ۲۰۲۳، انتقادهایی را متوجه ترامپ کردند و از این طریق توانستند جایگاه ویژه ترامپ در حزب جمهوری‌خواه آمریکا را به چالش بکشند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پامپئو در بخشی از سخنرانی خود، ترامپ را، بی‌آنکه به نام او اشاره کند، فردی «شکننده» توصیف کرد که واقعیت‌ها را نمی‌پذیرد. او همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد حضور ترامپ در کاخ سفید باعث شد ۸ تریلیون دلار به مجموع بدهی‌های ملی دولت فدرال ایالات متحده آمریکا اضافه شود و از همین منظر یک ارزیابی انتقادی از عملکرد ۴ ساله رئیس جمهوری سابق ایالات متحده ارائه داد.

از سوی دیگر نیکی هیلی، که ماه گذشته آمادگی‌اش برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کرد، ضمن آنکه بر نکاتی انگشت گذاشت که پامپئو نیز به آنها اشاره داشت، گفت حزب جمهوری‌خواه در هفت مورد از هشت انتخابات ریاست جمهوری اخیر موفق به کسب اکثریت آرا نشده است؛ هرچند در برخی از آنها نامزد جمهوری‌خواهان به کاخ سفید راه پیدا کرد.

او ناتوانی جمهوری‌خواهان در کسب اکثریت آرای شهروندان در انتخابات‌های ریاست جمهوری آمریکا را نوعی شکست برای حزب متبوعش دانست و گفت او، در مقام نامزدِ جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، برنامه‌ای دارد که نه تنها به پیروزی جمهوری‌خواهان بلکه به پیروزی کل مردم آمریکا منجر خواهد شد.

به نوشته ایندیپندنت، با تمامی این اوصاف، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت واکنش‌ افراد حاضر در محل سخنرانی او متفاوت بود و در حالی که غالب شرکت‌کنندگان نیکی هیلی را به‌دلیل سخنانی که بر زبان می‌آورد تشویق می‌کردند، گروهی از حامیان ترامپ نیز در لابه‌لای سخنان او یکصدا نام ترامپ را فریاد می‌زدند.

با تمامی این اوصاف، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد بخشی از سخنان خود را به انتقاد از جناح چپِ حزب دموکرات اختصاص داد و در این مورد گفت:«سوسیال‌دموکرات‌ها نمی‌خواهند پول ما را خرج کنند، بلکه می‌خواهند آزادی‌مان را بگیرند.» او برخی برنامه‌هایِ زیست محیطی سوسیال‌دموکرات‌ها، مثل ایجاد محدودیت در استفاده از اتومبیل‌های بنزینی را برنامه‌هایی دانست که نیت‌شان سلب آزادی آمریکایی‌ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین