کد خبر: ۸۲۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۰

کامران: دولت میزان ما نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده اصفهان در مجلس گفت: «جریان اصولگرا نه با احمدی‌نژاد و نه با هیچ فرد و حزبی شناخته نمی‌شود؛ ملاک ما از اصولگرایی، ضابطه‌ها است».

حسن کامران در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، اصولگرایی را فراتر از یک شخص یا چند حزب و گروه دانست و در این رابطه گفت: «میزان ما در این زمینه دولت نیست بلکه میزان فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است؛ که این بزرگواران نیز همواره برروی اصول انقلاب تاکید کرده و می‌‌کنند».
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معرف جریان اصولگرایی رئیس جمهور ندانست و در عین حال با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب ضوابطی برای اصولگرایی مشخص کرده‌اند ادامه داد: «هرکسی از این ضوابط برخوردار باشد اصولگرا است سلیقه سیاسی‌اش هم مال خودش؛ مقام معظم رهبری اصولگرایی را مترادف ساده زیستی معرفی کردند اما متاسفانه این فرهنگ‌ ساده‌زیستی فعلا غریبه است و گاهی هم محاکمه می‌شود».

نماینده اصفهان در مجلس گفت: «نمی‌شود امرای نظام چاق زندگی کنند و بعد هم بگوییم ساده‌زیستی. این شعاری بیش نیست و نمی‌شود شعار عدالت علی را بدهیم اما به طور مرتب به خارج برویم و ارزشان را نوش جان کنیم».

کامران با اعتقاد به اینکه رئیس جمهور آینده باید ساده زیستی را در عمل حقیقتاً باور داشته باشد در عین حال گفت: «متاسفانه فعلاً مزاج تشریفات حاکم است هر چند که آقای رئیس جمهور ساده‌زیست است اما جریان اصولگرا نیز بعضاً از این مساله مستثنی نیست و نمونه آن را هم در همین مجلس هشتم شاهدیم».

کامران از ساخت و سازهای اخیر ساختمان مجلس انتقاد کرد و اظهار داشت : «متاسفانه هیات رئیسه مجلس که خود می‌تواند فضای ساده زیستی را حاکم کند دستور ساخت دیوارهایی را در مجلس داده است که در آنها عکس کوروش و داریوش حک شده است و این در حالی است که حضرت امام(ره) همه پادشاه‌ها را ظالم خوانده‌اند».

نماینده اصفهان ادامه داد: «در همین راستا، در مجلس کارکنان و نمایندگان خانه ملت دو نوع پذیرایی می‌شوند که این اصلا قابل پذیرش نیست».

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، برهمین اساس مهمترین ویژگی که رئیس جمهور آینده باید از آن برخوردار باشد را «ساده‌زیستی» عنوان کرد و افزود: «اگر من مسئول، سوار ماشین کولردار شوم، درد بی‌ کولرها را نمی‌فهمم و این فرهنگی است که اصولگریان و غیر اصولگرایان باید حول آن بچرخند».

کامران همچنین در ارزیابی از حضور احتمالی شخصیتهایی همچون میرحسین موسوی در دور دهم انتخابات خاطرنشان کرد: «مهندس میرحسین موسوی نیز انسان پاک و ساده‌زیستی است اما در کل نمی‌تواند رفتار انتخاباتی مردم را پیش‌بینی کرد چرا که ممکن است در روز آخر یک اتفاق، تصمیم متفاوتی را رقم بزنند».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین