کد خبر: ۸۲۷۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
جزئیات دیدار مدیرکل آژانس با رئیس‌جمهوری در تهران

رئیسی: آژانس بی‌طرفانه واقعیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بیان کند

رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مقامات ایرانی در تهران ابراز امیدواری کرد که آژانس براساس رفتار حرفه‌ای و منصفانه و رعایت اصل بی طرفی نسبت به بیان واقعیت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و شفاف‌سازی پایبندی کشورمان به قوانین اقدام نماید.
رئیسی: آژانس بی‌طرفانه واقعیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران را بیان کند
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز شنبه در دیدار «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره سوابق همکاری گسترده ایران با آژانس، رفت و آمد مقامات این سازمان به کشورمان را حکایت از اراده قوی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری سازنده با آژانس دانست.

وی با بیان این‌که «ایران بر اساس حسن نیت و وفای به عهد بالاترین سطح همکاری را با آژانس داشته است » تاکید کرد: انتظار داریم نگاه آژانس انرژی اتمی هم کاملاً حرفه‌ای بوده و قدرت‌های سیاسی که به دنبال اهداف خاص خودشان هستند، فعالیت‌های آژانس را تحت‌الشعاع قرار ندهند.

وی با تشریح ضرورت‌های استفاده از دانش هسته‌ای در صنعت، کشاورزی و پزشکی برای رفاه زندگی مردم اظهار داشت: برخی کشورها و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی مسئله هسته‌ای را بهانه‌ای برای فشار بیشتر بر مردم ایران قرار داده‌اند که این رژیم به عضویت آژانس هم در نیامده و بر اساس آیین‌نامه‌های آن عمل نمی‌کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آمریکا اولین نقض کننده توافق هسته‌ای بود که از برجام خارج شد، افزود: اروپایی‌ها نیز به تعهدات خود در این توافق عمل نکردند، اگر چه ایران به تعهدات خود پایبند بود و این پایبندی بیش از ۱۵ بار در گزارش‌های آژانس مورد تایید قرار گرفته است.

رئیسی با اشاره به مذاکرات گروسی با مقامات ایرانی در سفر به تهران ابراز امیدواری کرد که آژانس براساس رفتار حرفه‌ای و منصفانه و رعایت اصل بی طرفی نسبت به بیان واقعیت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و شفاف‌سازی پایبندی کشورمان به قوانین آژانس انرژی اتمی اقدام نماید.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و به ویژه دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران، همکاری ایران و آژانس را دیرینه و مثبت خواند و اظهار داشت: تداوم این روند نیازمند یک همکاری مستمر و سطح بالا به منظور تقویت روابط دوجانبه است.

گروسی با تاکید بر اینکه امروز استفاده از انرژی هسته‌ای برای رفاه مردم اجتناب‌ناپذیر است، به گفتگوهای اخیر خود با مقامات ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: بنده و همکاران ملاقات‌های بسیار سازنده و مثبتی با مقامات ایرانی داشتیم و مطمئن هستم که زمینه‌ساز خوبی برای تعاملات آینده بوده و در نتیجه این سفر همکاری‌ها تقویت خواهد شد.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی با بیان اینکه به خوبی مشخص است که چه کسی در وضعیت کنونی برجام مقصر بوده است، اظهار داشت: بدخواهان نمی‌خواهند همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس موفقیت آمیز باشد و بهترین پاسخ به آنها توسعه همکاری‌های دوجانبه است.

گروسی اظهار داشت: در گفتگو با مقامات ایرانی اراده آنها برای مذاکرات هسته‌ای و احیای برجام در جهت تامین منافع مردم ایران را جدی یافتم و مطمئنم اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، بازگشت به برجام امکان‌پذیر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین