کد خبر: ۸۲۸۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
تاکنون در ۵۲ مدرسه گزارش مسمومیت دانش‌آموزان اعلام شده

بیانیه وزارت کشور درباره مسمومیت دانش‌آموزان: نمونه‌های مشکوکی پیدا کردیم

وزارت کشور با صدور بیانیه‌ای اطمینان خاطر داد موضوع مسمومیت دانش‌آموزان با جدیت در حال پیگیری است و تاکید کرد: "سلامت دانش‌آموزان اولویت اصلی همه مسوولان است و برای ایجاد آرامش و تامین آسایش آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.لازم است مردم عزیز و شریف ایران به عملیات روانی تروریسم رسانه‌ای دشمنان توجه نکنند و اطلاعات و اخبار در این خصوص را از مراجع رسمی رسانه کشور دریافت کنند."
بیانیه وزارت کشور درباره مسمومیت دانش‌آموزان: نمونه‌های مشکوکی پیدا کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

متن بیانیه وزارت کشور به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

به دنبال حوادث و وقایع اخیر در تعدادی از مدارس کشور و بروز برخی نگرانی‌ها در میان خانواده‌ها، مبنی بر وجود عوارض در برخی دانش‌آموزان از جمله سوزش گلو، ریزش اشک و … و موج‌سواری و جنگ روانی بدخواهان ایران اسلامی به منظور ایجاد اضطراب و نگرانی در میان مردم و به تعطیلی کشاندن مدارس، بنا به دستور ریاست محترم جمهور، وزارت کشور ماموریت یافت تا ابعاد این مساله بررسی کند.

بدین منظور جلسات فشرده و مستمری طی روزهای اخیر با حضور مسوولان و کارشناسان برجسته وزارت‌خانه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی برگزار شد که براساس گزارش موجود، اهم موارد زیر به جمع‌بندی رسید:

از نخستین حادثه ابتدای آذر ماه در یکی از هنرستاهای قم اتفاق افتاد پس از قم تاکنون در ۵۲ مدرسه گزارشاتی دال بر بروز عوارض در برخی دانش‌آموزان این مدارس اعلام شد که بلافاصله نیروهای اورژانس، درمان، آتش نشانی و انتظامی در محل حاضر و علاوه بر معاینه پزشکی دانش‌آموزانی که ابراز ناراحتی داشتند، محیط داخلی و پیرامونی مدرسه را مورد پایش قرار دادند.

براساس اعلام وزارت بهداشت اکثریت افراد تحت درمان به صورت سرپایی مرخص و ۲۸ نفر در بیمارستان بستری شدند که تمامی این افراد (جز دو مورد که دارای بیماری زمینه‌ای بودند) در کمتر از ۲ روز، مرخص شده‌اند.

از همان لحظات نخست، دستگاهای اطلاعاتی و امنیتی نهایت تلاش خود را برای کشف ابعاد این ماجرا و شناسایی عوامل موثر در این حوادث به کار گرفته‌اند که به محض نتایج قطعی مراتب در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

در تحقیقات میدانی دستگاه‌های ذیربط، نمونه‌های مشکوکی یافته شده که برای بررسی‌های تخصصی جهت شناسایی علل عوارض ایجاد شده در دانش‌آموزان، در آزمایشگاه‌های معتبر کشور در دست بررسی است و در اولین فرصت نتایج آن توسط وزارت بهداشت به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.

از بدو پیدایش این مساله، طراحان جنگ ترکیبی علیه ایران، با ایجاد آلودگی ذهنی-روانی کوشیده‌اند تا التهاب‌آفرینی را در سطح جامعه گسترش دهند و باعث تعطیلی مراکز تحصیل علم و دانش در کشور شوند و مجددا پروژه شکست‌خورده اغتشاش را احیا کنند. بنابراین به مردم عزیز اطمینان خاطر داده می‌شود که سلامت دانش‌آموزان در اولویت اصلی همه مسوولان بوده و هست و برای ایجاد آرامش و تامین آسایش آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

لازم است مردم عزیز و شریف ایران به عملیات روانی تروریسم رسانه‌ای دشمنان توجه نکنند و اطلاعات و اخبار در این خصوص را از مراجع رسمی رسانه کشور دریافت کنند."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین