کد خبر: ۸۲۸۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
سردار هادیان‌فر:

شمار جانباختگان تصادفات به ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر رسید

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: سال ۱۴۰۱ روند تصادفات افزایشی بوده و تا امروز شمار جانباختگان به ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده و ۲۸۰ هزار مجروح داشتیم.
شمار جانباختگان تصادفات به ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر رسید
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سیدکمال هادیان‌فر پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک استان اصفهان با بیان اینکه سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور در تصادفات کشته و ۳۶۹ هزار نفر مجروح می‌شوند، اظهار داشت: این آمار نسبت به ۱۱ سال گذشته روند کاهشی داشته و از عدد ۲۸ هزار نفر کشته به ۱۷ هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۷ هزار کشته در سال معادل جان باختن ۲ نفر در هر ساعت بر اثر تصادفات بوده و به ازای هر یک نفر کشته ۳۰ نفر مجروح شده که ۱۰ تا ۲۰ درصد آنان دچار معلولیت می‌شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه هر دولتی شاخصی برای تولید ناخالص ملی تعیین می‌کند، تصریح کرد: تصادفات هفت درصد خسارت مسلم در تولید ناخالص ملی دارد.

سردار هادیان‌فر با اشاره به شرایط متفاوت نوروز امسال ادامه داد: سال ۱۴۰۱ روند تصادفات افزایشی بوده و تا امروز شمار جانباختگان به ۱۶ هزار ۸۰۰ نفر رسیده و ۲۸۰ هزار مجروح داشتیم. ۳۴ درصد تصادفات و ۷۰ درصد کشته‌ها در جاده‌ها اتفاق می‌افتد

وی با اشاره به رزمایش آمادگی طرح‌های نوروزی در ۲۳ اسفند، گفت: از ۲۴ اسفندماه طرح نوروزی ما آغاز می‌شود، زیرا پیش‌بینی پیک سفر ما از ۲۴ اسفند ماه است.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: نوروز ۱۴۰۲ پیش‌بینی می‌رود در نوروز ۱۴۰۲ حدود ۳۸ درصد افزایش سفر داشته باشیم که علت آن کاهش کرونا و افزایش خودروهاست.

وی بیان کرد: در کشور‌های توسعه تمرکز و توجه دولت‌ها به حوزه حمل و نقل و ایمنی و کیفیت ملموس است و امروز خودروسازان بزرگ دنیا به دو ویژگی کیفیت و ایمنی توجه دارند.

سردار هادیان‌فر با بیان اینکه توجه مدیریت به ایمنی و آسیب‌های ناشی از فقدان آن مهم است، افزود: ۹۴ درصد حمل و نقل کشورمان زمینی و ۶ درصد دریایی، هوایی و ریلی است در حالی که این آمار در اروپا متفاوت است، زیرا آنان هزینه داشتن خودروی شخصی را برای مردم سخت می‌کنند که از وسایل عمومی استفاده کنند موضوعی که ما برعکس عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۲ میلیون وسیله نقلیه به خودرو‌های در حال تردد کشور اضافه می‌شود، گفت: دولت شرایطی فراهم کرده که واردات خودرو انجام شود و این اضافه شدن وسایل نقلیه زحمت برای پلیس راهور است. نگاه دولت باید به سمت ناوگان عمومی ایمن برود و از آن حمایت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین