کد خبر: ۸۲۸۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲

صعود پرسپولیس به صدر با طعم انتقام‌

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری سه بر دو برابر تراکتور، ضمن گرفتن انتقام شکست در دیدار رفت به صدر جدول رسید.
صعود پرسپولیس به صدر با طعم انتقام‌
آفتاب‌‌نیوز :

در یکی از مهم‌ترین دیدار‌های هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۱۶ امروز یکشنبه در ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز با قضاوت وحید کاظمی میهمان تراکتور بود که به برتری سه بر دو دست یافت.

دو تیم در شرایطی مقابل هم قرار گرفتند که تراکتور در این فصل نخستین شکست پرسپولیس را رقم زده بود و سرخپوشان دنبال انتقام از سرخپوشان تبریزی بودند.

تراکتوری‌ها هم که با خمس روز‌های خوبی را پشت سر می‌گذارند، دوست نداشتند تا روند خوبی که پیش گرفتند، قطع شود.

در آستانه این مسابقه، اما شوک‌هایی به هر دو تیم وارد شد. ابتدا مسوولان تراکتور سعی کردند محمدرضا اخباری را به بازی برسانند، اما این اتفاق رخ نداد تا مرادیان برای نخستین بار حضور در ترکیب تیم خمس را تجربه کند.

از طرفی دیگر در شرایطی که گولسیانی و میلاد سرلک در ترکیب تیم حضور داشتند، به خاطر بیماری از ترکیب خارج شدند و به جای آن‌ها به ترتیب فرشاد فرجی و کمال کامیابی‌نیا وارد ترکیب اصلی شدند.

در دقیقه ۱۳ روی اشتباه فاحش وحدت هنانوف، آلوز با بیرانوند تک به تک شد. او توپ را به اسدی پاس داد تا این بازیکن بتواند از فرصت برای باز کردن دروازه حریف استفاده کند، اما این بازیکن تعادلش را از دست داد تا بیرانوند در شلوغی محوطه جریمه توپ را جمع کند.

در دقیقه ۱۵ بار دیگر اینبار روی اشتباه فرجی اسدی با بیرانوند تک به تک شد، اما بیرانوند این توپ را مهار کرد. او پس از این اتفاق برای دقایقی مصدوم شد، اما به بازی بازگشت تا خیال پرسپولیسی‌ها بابت بابت ادامه بازی راحت شود.

در دقیقه ۱۸ روی پاس ترابی عمری در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه دقیق او به زاویه مخالف دروازه مرادیان شلیک شد تا سرخپوشان به گل این بازی دست پیدا کنند.

در ادامه تراکتوری‌ها فشارشان روی دروازه پرسپولیس را دو چندان کردند.

در دقیقه ۲۴ ضربه سر محمد قنبری دروازه پرسپولیس را تهدید کرد.

در دقیقه ۳۱ بار دیگر محمد عمری در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت که او پس از دریبل دو بازیکن در موقعیت دروازه خالی توپ را به مهدی ترابی پاس داد تا این بازیکن با یک بغل پای ساده گل دوم پرسپولیس را وارد دروازه تراکتور کند.

در نهایت نیمه نخست با برتری دو بر صفر شاگردان یحیی گل‌محمدی خاتمه یافت.

در شروع نیمه دوم یک تغییر اجباری در ترکیب تراکتور رخ داد جایی که پوریا آریا کیا به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد و جایش را به ابوالفضل رزاق‌پور داد.

در دقیقه ۵۱ ضربه غافلگیرکننده رزاق‌پور از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

در دقیقه ۵۳ یک بار دیگر تراکتور مجبور به یک تعویض اجباری شد. جایی که قادری به خاطر مصدومیت زمین را ترک کرد و محمد عباس‌زاده مقابل تیم سابق خود پرسپولیس وارد زمین شد.

در دقیقه ۶۰ ضربه محمد قنبری از زاویه بسته را بیرانوند مهار کرد.

در دقیقه ۶۶ روی ارسال رزاق‌پور، عباس‌زاده با ضربه سری زیبا دروازه بیرانوند را باز کرد تا اختلاف به حداقل برسد و هر دو بازیکن تعویضی خمس روی این گل تاثیرگذار باشند. بدین ترتیب عباس زاده در هر دو بازی رفت و برگشت به پرسپولیس گل زد.

سپس، محمد عمری هم در این دقیقه به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و جایش را به سروش رفیعی داد.

در دقیقه ۸۴ رفیعی داخل محوطه جریمه برخوردی با عباس‌زاده داشت تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. خود عباس‌زاده هم در این دقیقه گل تساوی بخش تیمش را بر خلاف حرکت بیرانوند وارد دروازه پرسپولیس کرد.

داور برای نیمه دوم پنج دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

در وقت‌های اضافه پرسپولیس دو موقعیت گل توسط آل کثیر و اسماعیلی‌فر بدست آورد که داور هر دو موقعیت را آفساید اعلام کرد.

در واپسین ثانیه بازی پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که وحدت هنانوف در شلوغی محوطه جریمه دروازه تراکتور را باز کرد تا پرسپولیس تیم پیروز این مسابقه باشد.

در نهایت این مسابقه با برتری ۳ بر ۲ پرسپولیس خاتمه یافت.

با این نتیجه، پرسپولیس ۴۴ امتیازی شد و موقتا بالاتر از سپاهان به صدر رسید. تراکتور هم با ۳۶ امتیاز در رده پنجم جدول ماند.

ترکیب تراکتور:
احسان مرادیان، آرش قادری (۵۴محمد عباس‌زاده)، سید محمد حسینی، محمد آقاجان‌پور، پوریا آریاکیا (۴۶ ابوالفضل رزاق‌پور)، صفا هادی، گوستاوو، ریکاردو آلوز، محمد قنبری (۸۲ حامد پاکدل)، رومرو گومز (۷۶ محمدرضا عباسی) و رضا اسدی.

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی (۹۲ دانیال امساعیلی‌فر)، کمال کامیابی نیا (۹۲ مهدی عبدی)، سینا اسدبیگی، وحید امیری، وحدت هنانوف، محمد عمری (۶۸ سروش رفیعی)، لئاندرو پریرا (۸۲ عیسی آل‌کثیر) و امید عالیشاه (۸۲ علی نعمتی).

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین