کد خبر: ۸۲۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۶

تلاش اوباما در همسو‌کردن سران کنگره برای طرح نجات اقتصادی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، روز شنبه در سخنرانی رادیویی هفتگی خود درباره بروز چالش‌های بیشتر برای اقتصاد بحران‌زده امریکا هشدار داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «باراک اوباما» در این سخنرانی ضمن اعلام اینکه اقتصاد بحران‌زده امریکا ممکن است با چالش‌های بیشتری مواجه شود، از قانونگذاران این کشور خواست فوراً در این خصوص وارد عمل شوند.

وی گفت: «ما هم اینک که در ابتدای سال جدید قرار داریم به خوبی می‌دانیم که امریکا با چالش‌های بزرگ و فزاینده‌ای روبروست. چالش‌هایی که اقتصاد کشور ما و رویاهای آینده ما را تهدید می‌کند.

رئیس‌جمهور منتخب امریکا در ادامه افزود: برای بسیاری از خانواده‌ها، این سال جدید ، سالی توأم با نگرانی، تردید و نیز افزایش بدهی‌ها است و آنها نگرانند که کودکانشان فرصت‌هایی را که قبلاً داشتند، از دست بدهند.

«باراک اوباما» که قرار است بیستم ژانویه (1 بهمن ماه) بعنوان رئیس‌جمهور جدید امریکا کار خود را آغاز کند، در ادامه گفت: «هفته آینده (دوشنبه) با مقامات بلند‌پایه دموکرات و جمهوری‌خواه در واشنگتن دیدار و درباره برنامه‌اش برای تقویت اقتصاد امریکا و ایجاد 3 میلیون فرصت شغلی گفتگو می‌کند».

وی گفت: «مشکلاتی که ما اکنون با آن مواجه هستیم مشکل دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان نیست، بلکه مشکلات امریکا است و ما باید با یکدیگر و با کمک هم برای حل آنها گام برداریم».

«اوباما» افزود: «کارشناسان اقتصادی بر این موضوع اتفاق‌نظر دارند که اگر امریکا به سرعت و با جدیت در این خصوص وارد عمل نشود، ما شاهد بحران اقتصادی گسترده‌تر و عمیق‌تری خواهیم بود که می‌‌تواند منجر به نرخ بیکاری 2 رقمی و نیز دورتر و دورتر از دسترس‌شدن تحقق رویاهایمان باشیم».

رئیس جمهور منتخب 47 ساله امریکا همچنین افزود: «امریکا به یک طرح احیا و سرمایه‌گذاری مجدد اقتصادی برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر در کوتاه‌مدت و نیز رشد اقتصادی قابل‌توجه و رقابتی در بلند‌مدت نیاز دارد».

وی در ادامه به جزئیات اندکی از این طرح که تخمین زده می‌شود بین 675 تا 775 میلیارد دلار هزینه در برداشته باشد، اشاره و اعلام کرد اولویت نخست وی ایجاد 3 میلیون فرصت شغلی است که بیش از 80 درصد آن در بخش خصوصی خواهد بود».

گفتنی است دموکرات‌ها که اکثریت کنونی کنگره را تشکیل می‌دهند، می‌خواهند این طرح نجات اقتصادی شامل کاهش مالیات برای طبقه متوسط جامعه و اختصاص هزینه‌هایی برای مدارس، جاده ها و دیگر تاسیسات باشد و امیدوارند این طرح را در آغاز به کار «اوباما» در تاریخ بیستم ژانویه (اول بهمن ماه) یا مدت زمان کوتاهی پس از آن به «اوباما» تحویل دهند. اما جمهوری‌خواهان هشدار دادند این طرح نباید صرف اجرای طرح‌های دولتی بوده و بدون بررسی کافی به کنگره ارائه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین