کد خبر: ۸۲۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۷
درمذاکرات جلیلی ومشعل مطرح‌شد:

بازگشایی رفح پیش شرط هر طرح پیشنهادی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات خود در دمشق، بازگشایی گذرگاه‌ها و رفع محاصره غزه را محور ضروری هر گونه پیشنهاد برای توقف بحران غزه خواندند. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، خالد مشعل در دیدار با دبیر شورای عالی ملی کشورمان در دمشق گزارشی از آخرین وضعیت غزه ارائه کرد و گفت: «استمرار پایداری و روحیه بسیار بالای مردم دشمن را شگفت زده کرده است».

وی افزود: «رژیم صهیونیستی با ماجرا جویی در حمله به غزه خطای بسیار بزرگی مرتکب شد».

خالد مشعل تحرک سریع و گسترده مردم جهان در اعتراض به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را عامل فشار به تل آویو و حامیان منطقه‌ای و جهانی آن بر شمرد و گفت: «این حرکات خود جوش قدرت‌های جهان را وادار به تلاش برای نجات اسرائیل از این ورطه کرده است».

رئیس دفتر سیاسی حماس با قدردانی صمیمانه از حمایت‌های رهبری، اقشار ملت و دولت ایران از آرمان فلسطین گفت: «پشتیبانی صادقانه مردم ایران از غزه نقش عمده در تحقق پیروزی بزرگ اهل غزه بر دشمن صهیونیست دارد».

خالد مشعل هر گونه پیشنهاد برای توقف بحران را مستلزم توقف فوری تجاوز وحشیانه اسرائیل و در نظر گرفتن حقوق انسانی مردم غزه و پایان محاصره و بازگشایی دائمی همه گذرگاه‌ها از جمله رفح خواند.

در این دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با ابراز همدردی ملت و دولت ایران با مردم ستمدیده غزه گفت: «جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به مردم بی‌دفاع غزه مایه روسیاهی بیشتر این رژیم و حامیانش خواهد شد».

سعید جلیلی افزود: «آنانکه با سکوت و یا تشویق مخفی و یا علنی خود رژیم صهیونیستی را به حمله به مردم غزه تحریک کردند نه تنها در میدان اخلاق و انسانیت شکست خوردند بلکه با محاسبه غلط سیاسی سرنوشت خود را به سرنوشت شوم این رژیم گره زدند».

نماینده مقام معظم رهبری درشورای عالی امنیت ملی با اعلام استمرار حمایت جمهوری اسلامی ایران از حقوق حقه مردم فلسطین تاکید کرد: «هر پیشنهادی که با رویکرد ناعادلانه و با نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین طراحی شود ناپایدار وامکان ناپذیر خواهد بود».

وی افزود: «محاصره غزه و محروم کردن مردم غزه از حقوق طبیعی و تجاوز نظامی به آنان دو روی سکه نسل کشی است که هر طرح و پیشنهادی باید متضمن پایان دادن فوری به آنها باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین