کد خبر: ۸۲۸۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
"به‌ازای دریافت نفت و جای پا برای خود در مجاورت ایران"

جزئیاتی از همکاری ضدایرانی جمهوری آذربایجان و اسرائیل

یک رسانه صهیونیستی می‌گوید، رژیم صهیونیستی و جمهوری آذربایجان از سال‌ها قبل با یکدیگر علیه ایران همکاری نظامی دارند.
جزئیاتی از همکاری ضدایرانی جمهوری آذربایجان و اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» خبر داد که تل‌آویو «به‌ازای دریافت نفت و جای پا برای خود در مجاورت ایران» تجهیزات نظامی رزمی به ارزش میلیارد‌ها دلار به جمهوری آذربایجان فروخته است.

پایگاه خبری «معا» فلسطین، بامداد امروز (دوشنبه)، به نقل از روزنامه اسرائیلی هاآرتص خبر داد که هواپیما‌های ترابری جمهوری آذربایجان ۹۲ بار طی هفت سال گذشته در فرودگاه «عوودا» در جنوب فلسطین اشغالی فرود آمده که این امر تأییدکننده انتقال محموله‌های تسلیحاتی و مهمات اسرائیلی به جمهوری آذربایجان است.

این رسانه صهیونیستی در ادامه با اشاره به اینکه دو طرف از ۲۰ سال گذشته تاکنون با یکدیگر ائتلاف راهبردی دارند، اضافه کرد که فرودگاه عوودا متعلق به نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، تنها فرودگاه دارای مجوز برای انتقال مواد منفجره است.

طبق این گزارش، یک هواپیمای قدیمی «ایلیوشین ایل-۷۶»، روز پنجشنبه گذشته، در فرودگاه عوودا فرود آمده، سپس به سمت شمال شرق و پایگاه خود در پایتخت جمهوری آذربایجان -باکو- حرکت کرده و در آنجا فرود آمده است.

هاآرتص همچنین به نقل از منابع خارجی ادعا کرد: «جمهوری آذربایجان به سرویس موساد اسرائیل اجازه راه‌اندازی یک ایستگاه پیشرفته را داده که امکان بالایی در ردیابی و پایش آنچه در ایران می‌گذرد، فراهم می‌سازد. همچنین مقامات جمهوری آذربایجان در صورت تصمیم [تل‌آویو]برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، یک فرودگاه برای کمک به اسرائیل اختصاص داده‌اند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین