کد خبر: ۸۲۸۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹

کدام باشگاه‌های ایرانی به آسیا می‌روند؟

فدراسیون فوتبال تکلیف حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را مشخص کرد.
کدام باشگاه‌های ایرانی به آسیا می‌روند؟
آفتاب‌‌نیوز :

با تغییر تقویم لیگ قهرمانان آسیا از سوی AFC و برگزاری این مسابقات در سال ۲۰۲۳ - ۲۰۲۴، فدراسیون فوتبال حالا اعلام کرد که تیم‌های ایرانی چطور برای حضور در این مسابقات انتخاب خواهند شد.

اگر سهمیه ایران 2+2 شود

بر این اساس در صورتی سهیمه ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ باشد، قهرمان لیگ برتر در فصل ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ و قهرمان لیگ برتر در فصل ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به صورت مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت و قهرمان جام حذفی فصل ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ و ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در پلی آف این مسابقات شرکت خواهد کرد.

این مساله به این معنی است که استقلال سهمیه مستقیم و نساجی سهمیه پلی‌آف را به دست آورده‌اند و دو سهمیه دیگر از دل بازی‌های این فصل انتخاب می‌شود.

اگر سهمیه ایران 3+1 شود

با این حال اگر سهیه ایران ۳ + ۱ باشد، قهرمان لیگ برتر در فصل ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ و قهرمان لیگ برتر در فصل ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ و قهرمان جام حذفی در فصل ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ به صورت مستقیم در این مسابقات حاضر خواهند بود و قهرمان جام حذفی در فصل ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در مرحله پلی آف شرکت خواهد کرد.

در این صورت استقلال و نساجی و قهرمان فصل جاری لیگ برتر سهمیه قطعی لیگ قهرمانان آسیا را به دست می‌آورند و فقط قهرمان جام حذفی سال جاری راهی پلی‌آف می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین