کد خبر: ۸۲۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۶

نامه ماهاتیرمحمد به اوباما

سیاست جنایتکارانه آمریکا را تغییر دهید
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی در نامه‌ای خطاب به باراک اوباما رئیس جمهیرو منتخب آمریکا نوشت که وی باید سیاست جنایتکارانه آمریکا را تغییر دهد و دست از حمایت قاتلانی که با پول و تسلیحات آمریکایی جنایت می‌کند، بردارد. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، ماهاتیر محمد دراین نامه خود خطاب به رئیس جمهور آمریکا که نسخه‌ای از آن به مهر ارسال شده، آورده است: «من در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شما رای ندادم برای اینکه من شهروند مالزی هستم. اما خودم را یکی از رای دهندگان شما می‌دانم زیرا که آنچه که شما انجام می‌دهید و می‌گویید کشور و خود من را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد».

وی درادامه این نامه آورده است: «از وعده‌ای که برای «تغییر» داده‌اید، استقبال می‌کنم. به ویژه اینکه کشور شما ایالات متحده آمریکا نیاز به تغییرات زیادی دارد. به این دلیل که آمریکا و آمریکائیها به منفورترین مردم در جهان تبدیل شده‌اند. حتی اروپائیها ازاستکبار شما متنفرند. تاکنون شما یکبار مورد تحسین قرار گرفتید برای اینکه شما کشورهای زیادی را ازتحت سلطه بودن آزاد کردید.

در سال جدید برای مردم این مرسوم است که تا نیت کنند و عهدی با خود ببندند. شما باید تاکنون برنامه‌های خود را تدوین کرده باشید. اما مؤدبانه به شما پیشنهاد می‌کنم تا تغییرات زیر با پیگیری نمائید.

1) کشتن مردم را متوقف کنید. آمریکا در کشتار مردم برای رسیدن به اهدافش بسیار شیفته است. شما آن را جنگ می‌نامید اما جنگهای امروز جنگی حرفه‌ای و کشتن سربازان از سوی دیگر سربازان نیست. این جنگ درباره کشتن افراد، انسان‌های بی‌گناه و معمولی تا صدها هزار می‌باشد. اینکه تمامی کشورها باید تخریب شوند و جنگ باید پیشگیرانه باشد شیوه انسان‌های غار نشین برای حل مسائل است. تقویت قوای نظامی خودتان و همچنین برنامه‌های جنگی آمریکا را برای آینده متوقف کننید.

2) حمایت بی‌دریغ از قاتلان اسرائیلی را متوقف کنید. قاتلانی که با پول و تسلیحات شما اقدام به جنایت می‌کنند.

3) تحریم علیه کشورهایی که نمی‌توانند علیه شما چنین اقدامی را صورت دهند متوقف کنید. تحریم‌های شما در عراق 500 هزار کودک را که محروم از دارو وغذا بودند کشت و بسیاری دیگر را ناقص الخلقه کرد. شما از این همه ددمنشی و خشونت چه چیزی عایدتان شده است؟ هیچ چیز جز نفرت قربانیان و راست اندیشان.

4) مانع از آن بشوید تا محققین و دانشمندانتان تسلیحات جدید و شیطانی برای کشتن افراد بیشتر و مؤثرتر ابدا کنند.

5) مانع از آن شوید تا ارتش شما این تسلیحات را تولید کند و مانع از فروش این تسلیحات در جهان بشوید. این پول خون است که شما بدست می‌آورید و اقدامی ضد مسیحی است.

6) دست از اقداماتتان برای دموکراتیزه کردن جهان بردارید. دموکراسی ممکن است در آمریکا مؤثر باشد اما در دیگر کشورها همیشه مؤثر نیست.افراد را به دلیل اینکه دموکرات نیستند ، نکشید. جنگ صلیبی شما برای دموکراتیزه کردن کشورها بیش از دولت‌های اقتدارگرایی که شما آنها را سرنگون کرده‌اید کشته داشته و شما به هیچ وجه موفق نبوده‌اید.

7) کازینوهایی را که شما آنها را مؤسسات مالی می‌نامید، متوقف کنید. مانع انباشت سرمایه‌های حرام، منحرف و مبادله ارز بشوید و مانع از فعالیت غیر قانونی بانک‌ها تا میلیاردها دلار شوید. آنها را نظام مند کنید و خلافکاران و سوء استفاده کنندگان از سیستم را مجازات کنید.

8 ) پروتکل کیوتو و دیگر توافقنامه‌های بین المللی را امضا کنید.

9) به سازمان ملل احترام بگذارید.

من پیشنهادهای بسیار دیگری برای تغییر دارم که فکر می‌کنم شما باید آنها را در نظر بگیرید، اما تصور می‌کنم که شما خودتان در سال جدید میلادی برنامه‌هایی دارید. اگر شما تنها بتوانید چند تا از پیشنهادی که من دادم عملی کنید دنیا از شما به عنوان یک رهبر بزرگ یاد خواهد کرد. سپس آمریکا بار دیگر کشوری قابل تحسین خواهد شد و سفارتخانه‌های شما حصارهای( امنیتی ) بلند و سیم خاردارها را پائین خواهند کشید.

برای شما سالی خوش و ریاستی بزرگ آرزومندم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین