کد خبر: ۸۲۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۵

جمشید انصاری: رئیس مجلس باید پاسخگو باشد

صحبتهای الهام بیشتر یک نوع فضاسازی روانی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمشید انصاری نماینده زنجان در مجلس که یکی از امضاکنندگان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی بود نسبت به عدم برگزاری جلسه امروز استیضاح اعتراض کرد و به خبرنگار پارلمانی آفتاب گفت: «در جلسه امروز دوستان از هیئت رئیسه درخواست کردند حداقل اسامی کسانی را که امضای خود را پس گرفتند منتشر کنند اما چنین نکردند».

وی همچنین با اشاره به جلسه شب گذشته درخواست کنندگان استیضاح وزیر جهاد با رئیس مجلس خاطرنشان کرد: «در آن جلسه مطرح شد مسائلی که راجع به عملکرد وزارتخانه وجود دارد را نمایندگان مطرح کنند که خود بنده عنوان کردم اگر قرار باشد این مسائل مطرح شود باید در جلسه استیضاح این اتفاق بیافتد».

انصاری با اشاره به اینکه محورهای استیضاح پیش از این منتشر شده است، گفت: «اگر وزیر در طول بررسی‌هایی که قاعدتا انجام داده بندهایی از این محورها را قبول داشت با ید نظر خود را بیان می‌کرد».

نماینده زنجان ادامه داد: «در جلسه دیشب پس از بحث‌هایی که شد پیشنهادی توسط رئیس مجلس مطرح شد مبنی بر اینکه استیضاح کنندگان به مدت سه هفته جلساتی را با حضور یکی از نواب رئیس و معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار کنند که در آن موارد استیضاح مطرح و مورد بررسی قرار گیرد و هر آنچه که قابل اصلاح است و یا وزیر باید در رفتار و عملکرد خود تغییر دهد، عمل کند و در نهایت گزارشی به مجلس ارائه شود اما اگر بازهم نمایندگان بر نظر خود مبنی بر اینکه راهی جز استیضاح وجود ندارد مسر بودند آن زمان استیضاح مطرح گردد».

عضو فراکسیون اقلیت مجلس گفت: «در این جلسه از لاریجانی سئوال شد که به استناد چه بندی از آیین‌نامه مجلس می‌توانید دستور کار فردای مجلس را عوض کنید؟ کما اینکه تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس نگرفته‌اند لذا طبعا اگر فردا تعداد کسانی که امضایشان را پس نگرفته‌اند در حد نصاب بودجه می‌کنید که ایشان عنوان کرد اگر تعداد کسانی که پس از رایزنی‌ها امضای خود را پس نگرفته‌اند از نصاب پایین‌تر نبود جلسه استیضاح را برگزار می‌کنیم و بر این اساس حتی از وزیر هم خواستند که امروز در مجلس حضور داشته باشد».

نماینده زنجان در مجلس ادامه داد: «رئیس مجلس باید پاسخگو باشد که چه کسانی امضای خود را پس گرفته‌اند که به گفته ایشان جلسه امروز از حد نصاب افتاده است».

انصاری با بیان اینکه ما معتقدیم که برای این کار باید راهکار قانونی در نظر گرفته شود چرا که به صورت ریش سفیدی این موضوعات قابل حل نیست، ادامه داد: «در جلسه شب گذشته قرار شد بیانیه‌ای تنظیم شود و در جلسه امروز قرائت گردد تا معلوم شود دیدگاههای مجلس در خصوص استیضاح کاملا روشن است و معلوم شدمجلس برای استیضاح جدی است که آقای لاریجانی بخشی از بیانیه را در صحبتهای خود آورد».

وی گفت: «همچنین در جلسه دیشب عنوان گردید که اصلا بحث پس گرفتن استیضاح مطرح نشود اما متاسفانه آنچه که در مورد پس گرفتن استیضاح عنوان شد طبعا برداشت خود رئیس مجلس و هیئت رئیسه بود و در جلسه روز گذشته راجع به این صحبت نشد که استیضاح پس گرفته شود».

این عضو فراکسیون اقلیت مجلس، گفت: «در جلسه شب گذشته از سوی دولت ادعا کردند که حدود 28 نامه دارند که استیضاح را پس گرفتند که من آنجا اعتراض کرده و عنوان کردم که دولت نمی‌تواند لیست نمایندگان را اعلام کند چرا که پس گرفتن استیضاح به هیئت رئیسه مجلس داده می‌شود؛ اما متاسفانه این اشکال در کار مجلس وجود دارد که مسئولان دولتی در مجلس چنین اقداماتی می‌کنند».

انصاری با اشاره به سخنان روز گذشته الهام سخنگوی دولت مبنی بر اینکه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی منتفی است خاطرنشان کرد: «صحبتهای الهام بیشتر یک نوع فضاسازی روانی برای مجاب کردن نمایندگان جهت پس گرفتن امضای خود و بداخلاقی سیاسی می‌شود، تعبیر کرد. این نوع اقدمات یک سواستفاده سیاسی است که در دولت باب شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۱۶
1
1
وقتي با شب نشيني و يك استكان چاي استيضاحي كه در دستور كار مجلس قرار گرفته است را مي توان از دستور خارج كرد آن هم زماني كه 40 نماينده و چند ميليون شاهد ناظر كار است ببين در اين مملكت چه كارهاي ديگر كه نمي توان كرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین