کد خبر: ۸۲۹۰۹۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
«برای دادن دسترسی گسترده به آژانس تفاهم وجود دارد»

گروسی: در بالاترین سطوح تعهداتی از ایران به دست آوردیم/ این مسئله با تمام دفعات قبل فرق دارد

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفرش به تهران را «بسیار مهم» ارزیابی کرد و گفت در این سفر بر سر مفاهیم اساسی تفاهم حاصل شده است.
گروسی: در بالاترین سطوح تعهداتی از ایران به دست آوردیم/ این مسئله با تمام دفعات قبل فرق دارد
آفتاب‌‌نیوز :

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی با شبکه خبری الجزیره سفرش به ایران را «بسیار مهم» ارزیابی کرد و گفت که این دیدار باعث تفاهم بر سر «مسائل و اصول اساسی» شده است.

او همچنین در این مصاحبه مدعی شد: «ما در بالاترین سطوح تعهداتی از ایران به دست آوردیم و این مسئله با تمام دفعات قبل تفاوت دارد.»

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «برداشت من این است که برای دادن دسترسی گسترده به آژانس تفاهم وجود دارد.»

روز شنبه گروسی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران دوربین‌ها و تجهیزاتی که در ماه ژوئن از کار انداخته بود را مجدداً نصب خواهد کرد، پاسخ مثبت داده بود. او روز دوشنبه در پاسخ به این سؤال گفت: «به طور کلی بله.»

مدیر کل آژانس اتمی همچنین روز دوشنبه گفت که ایران برخی از تجهیزات را جایگزین خواهد کرد، اما این مسئله به «شرایط معینی» بستگی خواهد داشت. او گفت: «لازم است در این خصوص رایزنی کنیم.»

پیش از این یک نماینده مجلس به نقل از «بهروز کمالوندی»، معاون سازمان انرژی اتمی ایران اظهارات گروسی درباره دسترسی به افراد را رد کرده بود. «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رییس سازمان انرژی اتمی، اظهار داشت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دعوت از آقای اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و آقای کمالوندی معاون سازمان برای بررسی ابعاد و نتایج سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران برگزار شد.

وی افزود: آقای اسلامی با تشریح آخرین وضعیت برنامه هسته‌ای کشور در تولید و ذخائر اورانیوم غنی شده، خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر کسانی که مخالف برنامه هسته‌ای ما هستند با تمرکز بر برخی موارد از جمله یافتن ذره‌ای اورانیوم فراتر از ۶۰ درصد یا طرح سؤال درباره نحوه چینش آبشار‌های جدید سانتریفیوز‌ها (DIQ)، سعی می‌کردند به فضای سیاسی علیه برنامه هسته‌ای ما دامن بزنند که ما در چارچوب پادمان، و در گفتگو با مقامات آژانس ابهام نسبت به این موضوعات را برطرف کردیم و به نوعی بهانه را از دشمنان گرفتیم. در موضوعات باقیمانده از جمله ۳ مکان هم طبق پادمان با آژانس همکاری خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت گفت: در این جلسه آقای کمالوندی هم با تشریح مواد سه‌گانه مورد توافق در بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی، گفت: ملاک ما برای همکاری با آژانس، پادمان است و طبق قانون اقدام راهبردی مجلس، تا زمانی که تحریم‌ها طبق توافق رفع نشود، ایران نظارت‌های فراپادمانی را اجرا نمی‌کند.

عمویی تصریح کرد: کمالوندی در پاسخ به سؤالات مطرح شده از جانب نمایندگان، ادعای مطرح شده درباره دسترسی آژانس به افراد را رد کرد و همچنین گفت با توجه به اینکه در فردو افزایش فعالیت هسته‌ای داشته‌ایم براساس استاندارد‌های متعارف بازرسی آژانس، دفعات بازرسی از این سایت افزایش دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: بر اساس گزارش ارائه شده در جلسه، نحوه نظارت و راستی‌آزمایی بعدی در جلسه فنی که در آینده بین ایران و آژانس در تهران برگزار خواهد شد، مورد توافق قرار خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
1
7
اگر دوره روحانی این اتفاق افتاده بود کفن پوشان از قم تا تهران پیاده روی می‌کردند
ناشناس
|
France
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
3
دروغ درمانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
1
بد جور حال دادیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
2
0
با توجه به قانون اقدام راهبردی جهت لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی و اینکه احتمالا قانون فوق فاقد تاریخ انقضا بوده و صرفا جهت بستن دست و پای دولت قبل وضع نشده باید کلیه اقدامات و دسترسی های فوق ذیل این قانون بررسی گردد و نتیجه به اطلاع ملت ایران برسد . وگرنه قطعا برتری وجهه جناحی مصوبات مجلس انقلابی بر منافع ملی مسلم می‌شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
3
اونا تسلیم شدن یا اینا کی مجبور شده عقب نشینی کنه و باج بده گروسی یا مرروسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
2
فوق عزتمندانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
4
بازم قهرمانانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
2
توافق ؟ تفاهم ؟ تعامل ؟ تعهد ؟ !!!!!
وای کیهان کجایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی ؟
تنگه را ببندید !!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین