کد خبر: ۸۲۹۳۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
همه توان و تدبیر و امکانات باید برای ریشه یابی این جنایت بسیج شود

خاتمی: جنایاتی که در مدارس رخ داده هولناک و نابخشودنی است

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی رییس جمهور پیشین کشورمان در پیامی در پی لغو کنگره حزب توسعه ملی با اشاره به حوادث اخیر در مدارس و مسمومیت دانش آموزان تاکید کرد: در این میانه نهاد‌های مدنی اعم از احزاب و تشکل‌های مردمی که متاسفانه خود با مشکلات و تنگنا‌های فراوانی مواجهند باید همت خود را در شناختن و شناساندن زمینه‌ها و عوامل چنین جنایت‌ها و ارائه راه کار‌های مناسب برای مقابله با آن‌ها به کار گیرند.
خاتمی: جنایاتی که در مدارس رخ داده هولناک و نابخشودنی است
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی رییس جمهور پیشین کشورمان در پیامی در پی لغو کنگره حزب توسعه ملی به اعضای این حزب نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه بهار دلکش می‌پرسیم که آیا به سوی بهاری‌تر شدن زندگی می‌رویم یا تندباد‌های سرد و ویرانگر زندگی مان را خزانی‌تر خواهد کرد؟

زندگی آنگاه بهاری خواهد شد که مردمان چه در کالبد جامعه، چه نهاد‌های مردمی و چه حکومت با پالایش جهان از پلشتی‌ها و زشتی ها، نسبت به عوامل زندگی کش، چون سرکوب، ترور، خشونت و دیگر عواملی که عرضه زندگی را بر مردم تنگ تر، و آزادانه و کریمانه و مسئولانه زیستن را پرهزینه‌تر می‌کند به مقابله برخیزند تا دست کم امید به زندگی بهتر افزون شود.

ایران عزیز سرشار از سرمایه‌ها و استعداد‌های انسانی، طبیعی، مادی، معنوی، تاریخی و جغرافیایی است که با مشارکت حق مدرانه و امیدوارانه مردم و برخورداری آنان از نعمت حکمرانی خوب اینهمه شکوفا می‌شود و به فضلیت می‌رسد و با در نظر گرفتن اقتضائات زمان، زندگی به سوی بهبود و افتخار برای همگان پیش خواهد رفت.

با تاسف فراوان در این زمانه که از درون و بیرون از هر سو «ز منجنیق فلک سنگ فتنه می‌بارد» شاهد حوادث هولناکی هستیم که اگر با آن برخورد ریشه‌ای نشود باید انتظار روز‌های بدتری را داشته باشیم.

طی هفته‌های گذشته جنایتی که در دبستان‌های دخترانه قم رخ داد و از آنجا به سطوح بالاتر دانش آموزان و به شهر‌های دیگر سرایت کرد، چنان هولناک و نگران کننده است که دل هر کس را که بهره‌ای از عاطفه دارد و در خود نسبت به انسان و کرامت او و بخصوص نسبت به زنان که گرفتار ستم مضاعف بوده و هستند احساس مسئولیت می‌کند خواهد لرزاند و به تعبیر مولا امیرالمومنین (ع) که از ربوده شدن پای افزار از پای دختر یهودی در گوشه دور افتاده‌ای از منطقه زیر فرمانروایی خود برافروخته شده بود فرمود: که اگر کسی از این خبر بمیرد ملامت نخواهد شد.

بکارگیری این روش جنایتکارانه و بحق تروریستی علیه نوباوگان و به ویژه دختران و در معرض خطر و آسیب قرار دادن هر انسانی و نگران کردن خانواده‌های عزیز قربانیان و بطور کلی ملت شریف جرم بزرگ و نابخشودنی است؛ و شگفت اینکه نهاد‌ها و کسانی که بزرگترین مسئولیت شان نگاهبانی از جان و امنیت و زمینه سازی برای رشد فرزندان این مرز و بوم است از کنار حادثه چنان گذشتند که گویی اتفاقی نیافتاده است در حالیکه می‌بایست همه توان و تدبیر و امکانات برای ریشه یابی این جنایت بسیج شود و دست‌های ناپاکی که راسا یا به تحریک دیگران چنین اقدام جنایتکارانه‌ای کردند قطع شود و ریشه این حوادث کنده شود و به جامعه این اطمینان داده شود که به هیچ وجه چنین حوادثی تحمل نخواهد شد.

در این میانه نهاد‌های مدنی اعم از احزاب و تشکل‌های مردمی که متاسفانه خود با مشکلات و تنگنا‌های فراوانی مواجهند باید همت خود را در شناختن و شناساندن زمینه‌ها و عوامل چنین جنایت‌ها و ارائه راه کار‌های مناسب برای مقابله با آن‌ها به کار گیرند.

ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت بقیه الله (عج)، برای اعضاء محترم حزب توسعه ملی ایران اسلامی آرزوی توفیق می‌کنم و امیدوارم که نشت سراسری این حزب، آنگونه که موردنظر برگزارکنندگان محترم است به نتیجه مطلوب برسد.

سید محمد خاتمی

۱۴۰۱/۱۲/۱۶

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
10
57
همان آتش به اختیار هستند
همان آنهایی هستند که مدیریت قتل زنجیری را بعهده داشته اند. خوشبختانه ملت متوجه هست. جای نگرانی نیست. نگران آنکسی باید باشد که به عاقبتش متوجه نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
9
33
چه اتفاقی ؟ همه چی آرومه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین