کد خبر: ۸۲۹۵۴۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
برخی مدعی پخش تصاویر غیراخلاقی و خشونت آمیز توسط بسیج در مدارش شده‌اند

ماجرای پخش فیلم غیراخلاقی توسط افراد خاص در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران: این ماجرا بررسی شده است و چنین ادعایی هیچ سندیتی نداشته و تکذیب می‌شود.
ماجرای پخش فیلم غیراخلاقی توسط افراد خاص در مدارس
آفتاب‌‌نیوز :

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر وزارتی درخصوص انتشار خبر پخش فیلم غیراخلاقی در برخی مدارس توضیح داد.

طی روز‌های گذشته خبری در فضای مجازی و برخی رسانه‌های خارج از کشور منتشر شد که مدعی پخش فیلم‌های غیراخلاقی توسط برخی افراد خاص در برخی مدارس کشور شده بود.

به نوشته خبرگزاری تسنیم؛ در همین ارتباط، امروز حجت‌الله الماسی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر وزارتی در جمع خبرنگاران برای پیگیری این ماجرا با مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران (نام یکی از مدارس اسلامشهر جزو لیست مدارسی بود که این فیلم درآنجا پخش شده) تماس گرفت.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، این ماجرا بررسی شده است و چنین ادعایی هیچ سندیتی نداشته و تکذیب می‌شود.

پیش از این، آموزش و پرورش شهرستان ماهشهر نیز درباره این موضوع اطلاعیه‌ای صادر کرده بود. در این اطلاعیه آمده: یکی از برنامه‌های راهبردی آموزش و پرورش تحقق جهاد تبیین در سطح مجموعه تعلیم و تربیت شهرستان است. بر این اساس و در راستای اجرای برنامه‌های مصوب شورای تحقق جهاد تبیین در آموزش و پرورش ماهشهر؛ روز دوشنبه مورخ ۳۰آبان ماه ۱۴۰۱ پس از هماهنگی‌های صورت گرفته جناب آقای رضایی؛ مسئول محترم عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ماهشهر در کارگاه دانش‌افزایی دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شاهد ریحانه النبی شهرستان ماهشهر حضور پیدا کرده و در ارتباط با حوادث و جریانات اخیر و ضرورت ایجاد آگاهی در بین دانش‌آموزان نسبت به جنگ شناختی ترکیبی دشمن بر علیه انقلاب اسلامی به ایراد سخن می‌پردازد.

در ادامه این کارگاه دانش‌افزایی، یک کلیپ که محتوی صحنه‌های در ارتباط با برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با مردم عادی است به نمایش در می‌آید و پس از بحث و گفتگوی سالم و صمیمی بین دانش‌آموزان و مربی، کارگاه مذکور خاتمه پیدا می‌کند.

در ادامه پس از مطلع شدن اولیا از محتوای کلیپ پخش شده در کارگاه؛ این اولیای گرامی با مراجعه به آموزشگاه به نحوه برگزاری این کارگاه و محتوای کلیپ پخش شده اعتراض می‌کنند.

در خاتمه نیز مدیر آموزشگاه مربوطه با تشکیل جلسه انجمن اولیا و مربیان و دعوت از اولیای معترض نسبت به ارائه توضیحات لازم و شرح ما وقع در ارتباط کارگاه برگزار شده اقدامات لازم را به عمل آورد و نگرانی این والدین عزیز را نیز برطرف می‌کند.

شیوا قاسمی‌پور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با انتشار برخی خبر‌ها پیرامون نمایش فیلم‌های مستهجن در برخی مدارس، گفت: اولاً اگر این مساله صحت داشته باشد خیلی متاسفم برای کسی که چنین شرایطی را فراهم کرده است. دوماً کشور ما یک کشور اسلامی است و حجاب هم جزو چیز‌هایی نیست که ما مثلا توانسته باشیم در یک برهه زمانی و برای یک شرایط خاص آن را اجرا کنیم، حجاب جزو فرهنگ ایرانی‌هاست و یک مساله انکارناپذیر است؛ ولی اینکه بخواهیم به زور حجاب را به کسی تحمیل کنیم، به شخصه فکر می‌کنم این کار یک کار ناشایست است، به ویژه اینکه اگر چنین اتفاقی در مدارس رخ دهد. ما باید بیشتر از این در بحث مسائل فرهنگی کار کنیم، یک اتفاقاتی در کشور ما رخ داده که شاید خیلی‌ها هزینه‌های خیلی کلانی کردند تا این اتفاقات رخ دهد. خب باید ببینیم در مقابل آن اقدامات و هزینه‌ها ما چه کرده‌ایم؟ طبیعی است که ما هم باید همان مقدار و شاید بیشتر از آن هزینه کنیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را برای کشورمان رقم بزنیم.

نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با اثرات چنین اقداماتی و نمایش چنین تصاویری بر دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: من به شخصه با مباحثی که در شکل فیلم و کلیپ نمایش داده شود و بتواند ذهن نوجوان ما را درگیر کند، مخالفم؛ بخصوص این مساله که اشاره کردید واقعا نگران‌کننده است و نباید اجازه دهیم که ذهن نوجوان ما و ذهن دختر محجبه مدرسه‌ای را به خود درگیر کند. بعید می‌دانم با زور و اجبار در این حوزه بتوان کاری انجام داد که نتیجه دهد، اما اگر از این اتفاق مستنداتی به دست آمده این را به من برسانید حتما این مساله را پیگیری می‌کنم. برای ما همه این کشور مهم است، در هر جای ایران هر اتفاق و مساله‌ای باشد نسبت به آن دغدغه داریم نه اینکه فقط به یک بخش یا یک مورد و یک موضوع توجه داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
8
87
لعنت خدا بر دروغگویان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
دروغگو كه معلومه. تقريبا درد ٩٩.٩ ٪؜ از موارد تكذيب كنندگان خود دروغگويان هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
13
126
همین که تکذیب کردن یعنی تایید میشه
ج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
13
72
برای این کار گاه آموزشی باید از خواهران استفاده کرد نه از یک مرد که محرمییتی با دانش آموزان دختر ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
11
95
بازهم تکذیب و تکذیب و تکذیب ، مثل همیشه اتفاقات تلخ در کشور تکذیب میشود ...
کربلایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
9
96
آخر چرا اینقدر دروغ می گوید... خوب ما که میدانیم قضیه چیه وچی نمایش دادهید و هدفتان چی بود ه است.......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین