کد خبر: ۸۲۹۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴

زلزله چکنه و همت‌آباد در خراسان رضوی را ۵ بار لرزاند

از ساعت ۱۴ و ۱۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه ظهر امروز تا ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه دو شهر چکنه مرکز بخش سرولایت شهرستان نیشابور و شهر همت‌آباد مرکز بخش طاغنکوه، از توابع شهرستان فیروزه ۵ بار لرزیده‌اند.
زلزله چکنه و همت‌آباد در خراسان رضوی را ۵ بار لرزاند
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، اولین زمین‌لرزه در ساعت ۱۴ و ۱۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه با بزرگی ۲.۸ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ۲۵ کیلومتری چکنه به وقوع پیوست، موقعیت جغرافیایی این زلزله در ۳۶.۶۰ شمالی و ۵۸.۵۸ شرقی گزارش شده است.

دومین زمین‌لرزه نیز در ساعت ۱۴ و ۲۶ دقیقه و ۳۷ ثانیه با بزرگی ۲.۶ ریشتر در ۲۸ کیلومتری چکنه و عمق ۷ کیلومتری زمین اتفاق افتاد، بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران موقعیت جغرافیایی آن ۳۶.۵۷ شمالی و ۵۸.۵۴ شرقی بوده است.

همچنین زلزله‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر در ساعت ۱۵ و ۱۲ دقیقه و ۲۶ ثانیه در عمق ۱۹ کیلومتری زمین همت‌آباد و زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۳.۸ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتری زمین در ساعت ۱۵ و ۱۳ دقیقه و ۱۶ ثانیه در چکنه رخ دادند.

پنجمین زمین‌لرزه هم در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه با بزرگی ۲.۷ ریشتر در موقعیت جغرافیایی ۳۶.۷۶ شمالی و ۵۸.۷۳ شرقی در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و ۲۱ کیلومتری چکنه اتفاق افتاد.

در همین خصوص بخشدار و رئیس ستاد مدیریت بحران سرولایت به ایسنا گفت: شدت زمین‌لرزه سوم به حدی بود که در بسیاری از روستاها باعث خروج اهالی از منازل شد.

باقر صدیقی با بیان اینکه تاکنون از سوی دهیاران به عنوان مدیران بحران روستاها گزارشی مبنی بر خسارت‌های جانی و مالی ارائه نشده است، افزود: توصیه‌های لازم در مواجهه با بلایای طبیعی طی جلسات آموزشی به دهیاران به عنوان مدیران بحران مناطق روستایی آموزش داده شده است.

وی با اعلام اینکه تمامی دهیاران و اعضای ستاد مدیریت بحران بخش در آماده‌باش هستند، یادآور شد: حدود ۲ ماه قبل نیز وقوع ۳ زمین‌لرزه در روستاهای مجاور بخش سرولایت را داشتیم که در آن زمان نیز دهیاران و اعضای ستاد مدیریت بحران به صورت کامل در آماده‌باش قرار گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین