کد خبر: ۸۲۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۴
شبکه جهانی سحر تهیه می‌کند:

تولید با «مردان نفت» برای سیمای فرانسه شبکه سحر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مستند «مردان نفت» به تهیه‌کنندگی «علیرضا والی‌نژاد» و با هدف معرفی متخصصان توانمند ایرانی در عرصه صنعت نفت ویژه سالگرد سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سیمای فرانسه شبکه سحر تهیه می‌شود.

به گزارش سرویس هنر آفتاب، مستند «مردان نفت» در 10 قسمت 20 دقیقه‌ای به معرفی و نمایش توانمندی، نوآوری و خلاقیت متخصصان ایرانی در صنعت نفت و شکست رکوردهای جهانی در این حوزه توسط متخصصان توانمند داخلی می‌پردازد.

«علیرضا والی‌نژاد» تهیه‌کننده مستند «مردان نفت» در خصوص این مجموعه عنوان می‌کند: «مستند «مردان نفت» درباره مردانی است که در عین گمنامی توانسته‌اند در پروژه‌های مختلف نفتی، طرح‌ها و ایده‌های خاص و نوینی را طرح و به مرحله عملیاتی درآورند و بدین طریق نام ایران اسلامی را در جهان سربلند کنند. پیش تولید و تولید این کار با توجه به نزدیک شدن به زمان پخش که برای ایام دهه فجر در نظر گرفته شده، به صورت همزمان در حال انجام است و تدوین آن نیز حدود یک هفته دیگر آغاز می‌شود تا برنامه هرچه سریعتر برای پخش مهیا شود».

تهیه‌کننده مستند «مردان نفت» در ادامه به هدف از طرح و ساخت این پروژه اشاره کرد و گفت: «افراد مختلف در هر گوشه‌ای از این آب و خاک برای برافراشتن پرچم نام پرافتخار ایران اسلامی، با مرور زندگی و فعالیت بزرگمردان عرصه سازندگی در صنعت نفت که اکثر ایشان نیز گمنام و ناشناخته هستند اما خالصانه و بی‌ریا به پردازش، طراحی و اجرای ایده‌های خلاقانه خود در عرصه صنایع نفتی می‌پردازند و نام ایران و ایرانی را بر فراز قلل موفقیت‌های جهانی قرار می‌دهند، جهت تحقق اهداف والای این صنعت و تلاشگران آن می‌پردازد».

«والی‌نژاد» در خصوص موفقیت‌های به دست آمده در صنعت نفت توسط متخصصان داخلی که در این برنامه بدانها پرداخته می‌شود اظهار داشت: «از جمله این توفیقات که در «مستند نفت» بدانها اشاره کرده‌ایم آن است که به عنوان مثال متخصصان ما در حوزه حفاری موفق شده‌اند تا ظرف مدت 70 روز چاه 2400 متری حفر کنند در حالی که استاندارد جهانی برای حفاری 150 روز است و در واقع متخصصان توانمند ما توانسته‌اند با هوشمندی خود در نیمی از این مدت زمانی به حفر چاهی با این متراژ بالا بپردازند و رکورد جهانی در این زمینه را بشکنند همچنین متخصصان ایرانی توانسته‌اند تا با تلاش و زحمات مستمر و بی‌وقفه خود، چاه‌های افقی حفر کنند که تنها تعداد معدودی از کشورهای پیشرفته دنیا همچون آمریکا قادر به حفر آنها هستند و این افتخار بزرگی برای میهن اسلامی ما به شمار می‌رود».

«سهراب قاسمی» طراح پالایشگاه نفتی پارسیان ظرف مدت زمانی بسیار کوتاه، مهندس «سیدجمال نبوی» طراح ژنراتورهای برقی، مهندس «علیرضا ضیغمی» بزرگمرد نفتی کشور و رئیس شرکت نفت ایران و مسئول مدیریت بحران نفتی در دوران جنگ تحمیلی که طراحی جنگ نفت‌کش‌ها توسط ایشان و شهید بابایی صورت گرفت، گروه غواصی شرکت نفت فلات قاره ایران که در زمان جنگ تحمیلی توانستند بدون دریافت کمک از متخصصان خارجی قادر به مهار چاه‌های نفتی «نوروز» شوند و مهندس «ولی‌محمد ابوالحسنی» مهندس ناظر پروژه‌های بزرگ نفتی و... از جمله افرادی هستند که در مستند «مردان نفت» به زندگی و فعالیت‌های آنها به صورت جامع پرداخته می‌شود.

عوامل تولید این برنامه عبارتند از: گروه کارگردانی: علیرضا والی‌نژاد، کاظم سلطانی و اشکبوس میرحسینی، نویسنده: کاظم سلطانی، تصویربرداران: مسعود واعظی آشتیانی، وحید شاهچراغ و لئون دیفوروژ، تدوین‌گر: علیرضا والی‌نژاد و دستیار تهیه: زهرا همت‌گشای‌فرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین