کد خبر: ۸۲۹۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
نشریه اسپانیایی:

اوکراین ده‌ها هزار سرباز خود را از دست داده است

یک نشریه اسپانیایی امروز (دوشنبه) در گزارشی نوشت، اوکراین از زمان شروع درگیری نظامی‌اش با روسیه در بیش از یک سال قبل ده‌ها هزار نفر از نیرو‌های خود را از دست داده، در حالی که با وجود چنین چیزی همچنان رد می‌کند که مشکل کمبود سرباز پیدا کرده است.
اوکراین ده‌ها هزار سرباز خود را از دست داده است
آفتاب‌‌نیوز :

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین در مصاحبه‌ با این رسانه، گزارشها در خصوص وقوع کمبود نیرو در ارتش کشورش را رد کرد.

روز پنجشنبه روزنامه فایننشال تایمز گزارش کرد، اوکراین در نبرد بر سر شهر باخموت که همچنین با اسم آرتیوموفسک شناخته می‌شود، متحمل خسارات سنگین شده است و تعدادی از نیروهای اوکراینی گفته‌اند احتمالا عقب‌نشینی از این شهر برای آنها معقول‌تر است.

به گزارش نشریه اسپانیایی "ال پایس"، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز چند روز پیش گفت، چنانچه ارتش اوکراین از شهر باخموت عقب‌نشینی کند، این عقب‌نشینی یک "پس‌رفت عملیاتی یا استراتژیک" محسوب نخواهد شد.

در اواخر ماه نوامبر، اورزولا فون در لاین اظهار کرد، ۱۰۰۰۰۰ سرباز اوکراینی از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ در این کشور کشته شده‌اند. با این حال، بخش مربوط به اعلام تعداد تلفات اوکراین بعداً از نسخه‌های مکتوب و ویدیویی آن سخنرانی فون در لاین حذف شد. دانا اسپینانت، معاون سخنگوی کمیسیون اروپا توضیح داد که یک "بی‌دقتی" در این مورد به دلیل برآوردی که بر اساس داده های "منابع خارجی" انجام شده، رخ داده است. او همچنین گفت که این ارزیابی "باید هم کشته ها و هم مجروحان را در تلفات" لحاظ می‌کرد.

سرهی نیکیفوروف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور اوکراین گفت که رئیس کمیسیون اروپا نباید اطلاعات در مورد تلفات اوکراین را اعلام می‌کرد، چون ارائه چنین اطلاعاتی تنها می تواند از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین یا وزیر دفاع این کشور انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین