کد خبر: ۸۲۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۴

خالد مشعل: رژیم صهیونیستی شكست مفتضحانه‌ای در غزه خورده است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس دفتر سیاسی «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» مخفف به «حماس» تاکید کرد رژیم اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود از تجاوز به نوار غزه نرسیده و شکست مفتضحانه‌ای خورده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «خالد مشعل» در سخنان خود که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر پخش شد، گفت: «جنگ ارتش رژیم اسرائیل علیه غزه، علیه جنبش «حماس» نیست بلکه علیه مسأله فلسطین است».

وی با ستایش و تبریک به ملت مقاوم و مبارزان و مقاومت فلسطین تاکید کرد: «دشمن صهیونیست به اهدافی که در آغاز برای خود ترسیم کرد نرسیده است و اهداف این رژیم به مرور زمان درحال خورده‌شدن است».

مشعل در اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود در غزه گفت: «ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم داشت که به گفته خود به سلطه «حماس» بر نوار غزه پایان دهد، شلیک موشک‌ها را متوقف کند و واقعیت جدیدی را برای طرح‌های سازشکارانه آینده ترسیم کند، اما پرسش این است که از این اهداف امروز چه چیزی مانده ‌است؟»

وی همچنین با اشاره به مقاومت قهرمانانه مبارزان فلسطینی با ارتش رژیم اسرائیل در صحنه نبرد و شکست این رژیم در 15 روز اخیر گفت: «رژیم اسرائیل هیچ چیزی به دست نیاورده است و با اطمینان و با توجه به وضعیت کنونی تأکید می‌کنم که این رژیم در زمینه نظامی شکست مفتضحانه‌ای خورده است».

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به نرسیدن اسرائیل به اهداف خود این پرسش را مطرح کرد که آیا آنها با گذشت 15 روز توانسته‌اند شلیک موشک‌های مبارزان فلسطینی را متوقف کنند؟

وی افزود: «رژیم صهیونیستی خواهان وجود مقاومت نیست، اما در هیچ یک از این اهداف خود موفق نشده ‌است و برای سرپوش گذاشتن بر تلفات و زیان‌های خود از انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی جلوگیری می‌کند و بایکوت خبری را در پیش گرفته است و از ورود خبرنگاران خارجی به غزه جلوگیری می‌کند، اما لحظه‌ای خواهد رسید که حقیقت روشن خواهد شد و خواهند گفت که چه تعداد از نظامیان آنها کشته شده‌اند».

«مشعل» تصریح کرد: «آنها چه موفقیتی در تجاوزگری خود بدست آورده‌اند؟ موفقیت ذلت‌بار و شرم‌آور آنها این است که شمار زیادی از کودکان و زنان فلسطینی را به خاک و خون کشیده‌اند و مردم را در خانه‌ها جمع کرده و سپس آنها را به شهادت رسانده‌اند و مردم را ربوده‌اند و آنها را بی‌گناه اعدام کرده‌اند و هولوکاستی واقعی در غزه ایجاد کرده‌اند».

وی خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: «چه چیزی بدست‌ آوردید جز کشتار مردم بی‌گناه و ایجاد دریای خون در نوار غزه؟ سران شما می خواهند خون شهروندان فلسطینی را وسیله مزایده در انتخابات آتی خود بکنند، بله این ماهیت رژیم غاصب شماست».

«خالد مشعل» افزود: «من صریح به شما (اسرائیلی‌ها) می‌گویم این تجاوزگری چهره قبیح و پلید شما را در برابر افکار عمومی جهان برملا کرد و شما با این تجاوزگری خود مقاومت را نه تنها از بین نبردید بلکه در هر خانه و هر کشوری مقاومت را ساختید و شما خواستید که مقاومت را به خیال واهی خود از بین ببرید، اما با کار خود باعث تقویت و ایجاد مقاومت شدید».

وی با اشاره به تجاوز رژیم اسرائیل به غزه گفت: شما عمر رژیم خود را کوتاه کردید و رژیم اسرائیل آینده‌ای ندارد.

رئیس دفتر سیاسی «حماس» سپس به وقت‌کشی امریکا در شورای امنیت برای اعطای فرصت به رژیم اسرائیل اشاره کرد و گفت که وقتی رژیم اسرائیل در رسیدن به اهداف خود شکست خورد اجازه صدور قطعنامه را دادند که بر فصل ششم و نه فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد استوار است و تاریخی در آن مشخص نشده است.

وی مطالبات ملت فلسطین را برشمرد و تأکید کرد: ما خواهان توقف فوری تجاوز رژیم اسرائیل، عقب‌نشینی فوری آنها از غزه، برداشته‌شدن محاصره از غزه، گشودن همه گذرگاه‌ها و در صدر آن گذرگاه «رفح» هستیم و این مطالبات عادلانه ما است و هیچ‌گونه آتش‌بسی را نمی‌پذیریم مگر پس از آنکه مطالبات ما برآورده شود.

«مشعل» درباره بحث آتش‌بس تأکید کرد: «ما آتش‌بس دائمی را نمی‌پذیریم، زیرا این امر به منزله مصادره حق ملت فلسطین در مقاومت است؛ زیرا تا وقتی اشغال‌گری وجود دارد، مقاومت هم وجود دارد».

وی افزود: «ما هرگز حضور نیروی بین‌المللی در غزه را نمی‌پذیریم زیرا این نیروها برای حمایت از اشغال‌گران و مقابله با مقاومت خواهند آمد و ما آنها را نیروهای اشغالگر خواهیم دانست».

رئیس دفتر سیاسی «حماس» گفت: «هیچ سخنی را درباره ایجاد تنگنا علیه مقاومت و یا سلاح آنها هرگز نمی‌پذیریم و هیچ کسی حق ندارد حق ملت فلسطین را در یافتن سلاحی برای دفاع از خود بگیرد».

وی به سفر هیأت «حماس» به قاهره برای بحث و گفتگو درباره طرح‌های مطرح درباره غزه اشاره کرد و گفت: «زمان برای بازنگری در توافق‌نامه سال 2005 میلادی درباره گذرگاه «رفح» رسیده است».

«مشعل» همچنین درباره سخنان «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت که اگر «عباس» از انسجام و وحدت سخن می‌گوید، باید افراد بازداشت‌شده در کرانه‌باختری را آزاد کند، باید مردم آزاد باشند که در حمایت از همنوعان خویش در غزه تظاهرات کنند نه اینکه آنها در کرانه باختری سرکوب شوند و باید هماهنگی میان تشکیلات خودگردان با رژیم اسرائیل متوقف شود و باید مرحله تعلیق مذاکرات با دشمن به مرحله توقف نهایی آن تبدیل شود، زیرا مذاکرات آینده‌ای ندارد.

وی همچنین از همگان خواست تا در مرحله بعد از تجاوزگری که به خواست خداوند فلسطینیان پیروز خواهند شد، در کنار ملت فلسطین برای محاکمه سران رژیم اسرائیل به خاطر جنایاتی که مرتکب شده‌اند، باشند.

رئیس دفتر سیاسی «حماس» در پایان از ملت‌های عربی و اسلامی و جهانیان خواست تا به حمایت و پیشتیبانی خود از ملت فلسطین همچنان ادامه دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین