کد خبر: ۸۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۵

چيني‌ها به دنبال هيولاي درياچه

آفتاب‌‌نیوز : صدها سال است كه شايعاتي مبني بر وجود مخلوقاتي عجيب در درياچه «كانازي» در شمال غرب چين رايج شده است. اين درياچه عميق در استان ژين جيانگ ژاپن واقع شده است و با روسيه ، قزاقستان و مغولستان هم‌مرز است.

گفته مي‌شود اسب‌ها، گوسفندها و ساير حيواناتي كه به نزديك درياچه مي‌روند ناپديد مي‌شوند. در سال 1985 گروهي از دانشجويان و اساتيد دانشگاه ژين جيانگ تحقيقاتي را در اين خصوص آغاز كردند كه در نهايت توانستند شمار قابل توجهي از نوع ماهي قرمز بزرگ در اين درياچه مرموز كشف كنند.

اين ماهي‌ها هر يك بين 10 تا 15 متر طول داشتند و وزنشان تا چهار تن مي‌رسيد. پس از دو سال تحقيق دانشمندان چيني دريافتند كه اين ماهي‌ها از نوع ماهي «تايمن» هستند كه داراي رشد سريعي است و در واقع از ديد بسياري از مردم محلي به هيولا تعبير مي‌شود.

هنوز دانشمندان چيني نمي دانند كه چه تعداد از اين ماهي‌ها در اين درياچه زندگي مي‌كنند. آنها همچنين به دنبال كشف بزرگترين اين ماهي‌ها هستند.

قرار است كه از تحقيقات ماه آتي اطلاع رساني دقيقي درباره اين محل مرموز صورت گيرد. جانب آن است كه به رغم وجود اين شايعات سالانه بسياري از مردم مشتاق به كنار اين درياچه آمده و آرزو مي‌كنند كه بتوانند هيولاي درياچه را ببينند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین