کد خبر: ۸۳۰۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱

وام مسکن چند؟

طبق آخرین قیمت، متاهل‌های ساکن پایتخت برای اخذ اوراق مسکن باید ۱۰۰ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان پرداخت کنند.
وام مسکن چند؟
آفتاب‌‌نیوز :

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن حاکی از این است که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال گذشته ۱۰۰ هزار تومان، در اردیبهشت سال گذشته ۱۰۴ هزار و ۳۰۰ تومان و در خردادماه سال گذشته نیز ۱۰۴ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته با قیمت ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ تومان، در مرداد با قیمت ۱۰۲ هزار و ۲۰۰ تومان و در شهریور نیز با قیمت ۱۰۳ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۰۱ هزار و ۳۰۰ تومان، در آبان ماه سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۱۰۰ تومان و در آذر نیز ۹۸ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد. اوراق تسهیلات مسکن در دی و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۱۰۳ هزار و ۱۰۰ و۱۰۲ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال جاری ۱۰۴ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجرد‌ها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد با اوراق ۱۰۴ هزار و ۹۰۰ تومانی، ۴۱ میلیون و ۹۶۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۶ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۸ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۸۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۶ میلیون و۷۸۴ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۰۰ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجرد‌ها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه مجرد‌ها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهر‌ها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجرد‌ها باید ۳۳ میلیون و ۵۶۸ و متاهل‌ها نیز ۶۷ میلیون و ۱۳۶هزار تومان پرداخت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین