کد خبر: ۸۳۰۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

اینجا بهشت گردشگری روستایی ایران است

رئیس اداره میراث فرهنگی پاوه، از این شهرستان به عنوان بهشت گردشگری روستایی ایران نام برد و گفت: روستا‌های پاوه با داشتن طبیعتی بکر و مسحور کننده، معماری اصیل و مردمانی پایبند به حفظ سنت‌ها و آداب و رسوم، در ایام نوروز میزبان گردشگران و مسافرین نوروزی هستند.
اینجا بهشت گردشگری روستایی ایران است
آفتاب‌‌نیوز :

هادی شریفی بااشاره به آمادگی این شهرستان برای میزبانی از مسافرین نوروزی، اظهارکرد: شهرستان پاوه واقع در منطقه ثبت جهانی شده اورامانات، به واسطه جذابیت‌های زیادی که دارد، طی سال‌های اخیر به یکی از مقاصد مهم گردشگران در غرب ایران تبدیل شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین جذابیت‌های این شهرستان که توانسته سالانه گردشگران بی شماری را به سمت خود بکشاند، روستا‌های آن است که ویژگی‌های ممتازی دارند.

رئیس میراث فرهنگی پاوه اضافه کرد: حفظ معماری اصیل با بافت پلکانی، طبیعت بکر و مسحور کننده و مردمانی پایبند به حفظ سنت‌ها و ارزش‌ها و آدب و رسوم از ویژگی‌های مهم روستا‌های اورامانات است که توانسته گردشگران را به سمت خود جذب کند.

وی از نجار، ساتیاری، تین، زردویی، دودان، هجیج، میوان، شمشیر، گلال، خانقاه، داریان، دشه، شرکان و بن دره به عنوان ۱۴ روستای زیبای این شهرستان نام برد و گفت: مردم این روستا‌ها در سال‌های اخیر نشان داده اند که میزبانان بسیار خوبی برای گردشگران بویژه در ایام نوروز هستند و این مسئله در کنار سایر جذابیت‌هایی که عنوان شد، این روستا‌ها را به مقصد مهم گردشگری روستایی تبدیل کرده است.

شریفی در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار روستا‌های زیبا، سد داریان، رودخانه سیروان، منطقه گردشگری سفیداب، غار دستکند خالو حسین، موزه قرآن‌های دست نویس، گردشگری خوراک و ... از دیگر جاذبه‌های گردشگری پاوه هستند که گردشگران می‌توانند از آن‌ها بازدید داشته باشند.

وی با تاکید براینکه تمام مقدمات برای میزبانی شایسته از میهمانان و گردشگران نوروزی در شهرستان پاوه فراهم شده، گفت: در این راستا، امسال هم به مانند چندسال اخیر از طریق فضای مجازی از مردم کشورمان برای دیدن از پاوه دعوت کرده‌ایم.

رئیس میراث فرهنگی پاوه تصریح کرد: به منظور معرفی هرچه بیشتر این شهرستان، تبلیغات خوبی را هم در فضای مجازی و هم از طریق انتشار عکس‌های حرفه‌ای از مناظر زیبای این شهرستان و چاپ برشور و ... کرده‌ایم.

به گفته این مسئول، از آنجایی که تعطیلات عید نوروز امسال مقارن با ماه مبارک رمضان شده، برای همین برنامه ریزی شده تا ارائه خدمات به میهمانان و گردشگران در این ایام همراه با رعایت شئونات اسلامی باشد. در شهرستان پاوه ۱۸ اقامتگاه بوم گردی، دو هتلِ ارم و هورامان، دو میهمانپذیر، چهار مجتمع گردشگری و ۸۰ خانه مسافر در ایام نوروز آماده اسکان مسافرین و گردشگران نوروزی هستند.  درتلاشیم در ایام نوروز یک مرکز اطلاع رسانی در ورودی همه روستا‌های درگیر گردشگری شهرستان راه اندازی کنیم تا گردشگران را راهنمایی کنند.

وی در پایان از برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در ورودی پنج شهر این شهرستان هم خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین