کد خبر: ۸۳۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۹

داریوش قنبری: اسکندری تنها مباحث کلی را بیان می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گفته سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس در جلساتی که تاکنون بین استیضاح‌کنندگان وزیر جهاد کشاورزی و شخص وزیر برگزار شد نه تنها اراده استیضاح‌کنندگان تغییری نکرده بلکه پس از استماع سخنان وزیر نارضایتی‌ها دوچندان شده است.

داریوش قنبری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب با اشاره به جلسه اخیر جمعی از درخواست‌کنندگان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با ابوترابی نایب‌رئیس اول مجلس، مدیر کل حقوقی دولت و وزیر جهاد و معاونین وی خاطرنشان کرد: «در این جلسه اسکندری تنها مباحث کلی را بیان کرد و به هیچ وجه پاسخ محورهای 14 گانه استیضاح را نداد».

نماینده ایلام ادامه داد: «در پایان این جلسه آنچنان از سوی وزیر پراکنده‌گویی شد که حتی ابوترابی نایب‌رئیس اول مجلس هم به آقای وزیر گفتند در جلسه‌ایی که قرار است امروز مجددا برگزار شود به شکل مشخص‌تری در ارتباط با موادی که در طرح استیضاح مشخص شده است صحبت کند و در همین رابطه هم دو محور از محورهای استیضاح‌ از جمله بحث خودکفایی و یکسری مسائل و عملکردهایی که مربوط به صندوق بیمه محصولات کشاورزی می‌شود برای این جلسه مشخص شد تا وزیر پراکنده‌گویی نکند».

قنبری درباره برخی اخبار مبنی بر اینکه قرار است درخواست دیگری از سوی جمعی از نمایندگان جهت در دستور قرار گرفتن مجدد استیضاح وزیر جهاد کشاورزی ارائه شود اظهار داشت:‌ «طبق قول اخلاقی که به ما داده شده نیاز به تدوین طرح استیضاح مجددی نیست چرا که همان طرح استیضاح قبلی نافذ است و به قوت خود باقی است و قطعا همان باید مجددا در دستور کار قرار گیرد».

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس‌ در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه در جلساتی که بعضا بین درخواست‌کنندگان استیضاح وزیر با هیات رئیسه و یا خود وزیر برگزار می‌شود همه استیضاح‌کنندگان به دلیل ناراحتی از عمل غیرقانونی برگزار نشدن جلسه استیضاح در آن تاریخ مقرر حضور پیدا نمی‌کنند ادامه داد: «تعداد کمی از این افراد به جلسات می‌آیند خود من هم به این دلیل در جلسات شرکت می‌کنم تا شاهد باشیم واقعیات را به چه شکل منعکس می‌کنند تا فردا روز نیایند عنوان کنند وزیر یکسری مطالبی را عنوان کرد و توافقی با استیضاح‌کنندگان حاصل شد».

نماینده ایلام در مجلس با تاکید به اینکه هرگونه توافقی که در این جلسات صورت گیرد طبیعتا با بخشی از استیضاح‌کنندگان است ادامه داد: «تا آنجا که در جریانم فعلا تا به حال در مجموع اراده استیضاح‌کنندگان هیچ تغییری نکرده است».

قنبری با بیان اینکه استیضاح‌کنندگان که در جلسات حاضر می‌شود نارضایتی‌شان بیشتر شده است گفت:‌ «پاسخ‌هایی که در این جلسات داده می‌شود بیشتر موجب ناراحتی نمایندگان را فراهم می‌کند و لذا فکر نمی‌کنم که وزیر جهاد بتواند نمایندگان استیضاح‌کننده را قانع کند چرا که حقیقتا دوزبان متفاوت در این جلسات صحبت می‌شود».

وی با بیان اینکه آماری که استیضاح‌کنندگان دارند آماری است که از سوی بانک مرکزی، گمرکان و نهادهای رسمی تایید شده است گفت: «متاسفانه آقای وزیر این آمار را قبول ندارد و به شکلی آمارهای دولتی که توسط دستگاهها رسمی شد منتشر می‌شود را زیر سوال می‌برد و آمارهایی را برخلاف آنها ارائه می‌کند و حتی بعضا عنوان می‌کند که این آمار غیرواقعی است یعنی آماری که با ماخذ رسمی به ایشان ارائه می‌شود آنها را مردود می‌کنند و ما نمی‌دانیم اگر این آمار واقعی نبودند چرا تا به حال آقای وزیر واکنشی نشان ندادند یعنی حقیقتا بخشی از دولت علیه وزیر جهاد بسیج شده‌اند؟».

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: «اگر مشکلی هم در آمار وجود دارد مشکل استضاح‌کنندگان و وزیر نیست بلکه مشکل بخشی از دولت است که ‌آمارها را ارائه دادند آقای وزیر جهاد کشاورزی اگر ادعا دارد آماری استیضاح‌کنندگان غیر واقعی است باید با دستگاه‌های مسئول دولتی که این آمار را منتشر کرده‌اند مشکلش را حل کند به هر حال یا آقای اسکندری درست می‌گوید و یا آمارهای بانک مرکزی و گمرکات کشور».

قنبری با تاکید به اینکه در مجموع هیچ‌یک از صحبت‌های وزیر برای ما قانع‌کننده نبود اظهار داشت:‌ «بر همین اساس برخی دوستان استیضاح‌کننده دیگر هیچ اعتقادی به این جلسات با وزیر ندارند و معتقدند مشکلات بخش کشاورزی کشور با جلسه حل نخواهد شد».

به گفته این نماینده مجلس مشکلات بخش کشاورزی بیشتر از آن است که بشود با جلسه و گفتگو آنها را حل کرد. مسائل و بحران‌هایی که در این حوزهه الان وجود دارد مسائلی است که با صحبت و گفتگو حل خواهد شد و نه در مدت زمان نسبتا کمی که وجود دارد.

قنبری گفت: «شیرازه کشاورزی کشور چنان از هم پاشیده شده است که از نظر ما به این زودی‌ها درست نخواهد شد و لذا استیضاح‌کنندگان همه امید خود را از این که بتوانند در جلسات با آقای وزیر به تفاهم برسند از دست داده‌اند».

سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) مجلس در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد: «از نظر ما این جلسات بیشتر برای امنیت که آقای وزیر جهاد کشاورزی آمارهای رسمی دولتی را بپذیرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین