کد خبر: ۸۳۰۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

حملات اسرائیل به جنین/ انگلیس بیانیه صادر کرد

انگلیس در واکنش به حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی در شهر «جنین» فلسطین که چهار کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت خواستار خویشتن‌داری صهیونیست‌ها در تیراندازی به فلسطینیان شد.
حملات اسرائیل به جنین/ انگلیس بیانیه صادر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

کنسولگری انگلیس در شهر قدس روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: پس از کشته شدن عمر عوادین ۱۶ ساله در جریان یورش (رژیم) اسرائیل به جنین که منجر به کشته شدن سه فلسطینی دیگر شد، انگلیس از اسرائیل می‌خواهد تحقیقات سریع و شفافی صورت دهد و در تیراندازی (به سوی فلسطینیان) خویشتن‌داری بخرج دهد.

«جنین» از ابتدای سال جاری میلادی به نقطه ثقل مقاومت در کرانه باختری تبدیل شده است. شب گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی با تجهیزات گسترده وارد این شهر شده و در وسط یک خیابان پر ازدحام به سوی فلسطینی‌ها شلیک کردند که طی آن چهار فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۳ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

در این راستا شب گذشته (پنج‌شنبه) جمعیت کثیری از ساکنان شهر جنین پیکر مطهر این چهار شهید فلسطینی به نام‌های «برکات شریم» (۲۹ ساله)، «نضال امین زیدان خازم» (۲۸ ساله)، «عمر محمد عوادین» (۱۶ ساله) و «لؤی خلیل صغیر» (۳۷ ساله) را تشییع کردند.

از سوی دیگر طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین، ۸۸ فلسطینی از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به شهادت رسیده‌اند که ۱۷ نفر از آن‌ها زن و کودک هستند و شهر و اردوگاه جنین با ۳۵ شهید بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

طبق این گزارش، ۲۱ نفر در نابلس، هفت نفر در الخلیل، شش نفر در اریحا، پنج نفر در دره اردن، پنج نفر در قلقیلیه، سه نفر در رام‌الله، دو نفر در غزه، دو نفر در بیت لحم و در شهرک سلفیت و طوباس نیز دو نفر به شهادت رسیده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین