کد خبر: ۸۳۰۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
عده‌ای به طور هدفمند مراجع و نهاد‌های مذهبی را تحریک می‌کنند

رازگشایی آذری جهرمی از تکنیک بولتن‌های مستهجن اینترنت ستیزان

آذری جهرمی گفت: یک بار یکی از علمای تهران بنده را صدا کرد و گفت: «گناه تمام فساد‌های فضای مجازی به پای شما نوشته می‌شود.» در ایام کرونا بود و همه مردم محتاج استفاده از فضای مجازی. در پاسخ گفتم: «اگر کسی ابزار کسب وکار حلال یا علم آموزی برای مردم فراهم کند کار ثوابی انجام داده است و مشمول ثواب می‌شود؟»
رازگشایی آذری جهرمی از تکنیک بولتن‌های مستهجن اینترنت ستیزان
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد آذری جهرمی در بخشی از مصاحبه خود با اندیشه پویا از تاکتیک‌های اینترنت ستیزان برای تحریک احساسات مذهبیون پرده برداشته است.

او گفته است: عده‌ای چه با انگیزه‌های اقتصادی و چه با انگیزه‌های سیاسی، کارشان این است که خدمت مراجع تقلید بروند و با اغراق تصاویر مستهجن یا مطالب حاوی اهانت به مقدسات در فضای مجازی را به ایشان نشان دهند و بگویند: «وااسلاما، چرا نشسته‌اید که این فضا پر از اهانت به مقدسات و تصاویر مستهجن است.»

در بخش‌هایی از این مصاحبه محمد جواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات سعی کرده درباره بخشی از فعالیت گروه‌های ضد اینترنت توضیح دهد که چطور با اهداف سیاسی و و اقتصادی می‌خواهند راه ورود آزادی تکنولوژی به کشور را بگیرند، او در این باره می‌گوید: «وقتی حکمران در تعارض با هنجار‌های اجتماعی قانونی را مصوب کرد، عده‌ی زیادی آن قانون را در عمل اجرا نمی‌کنند. خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج. وقتی خشت اول را کج گذاشتید، تقاضا‌های جدیدی به وجود می‌آید. مثل شغل نصاب ماهواره، که فقط در کشور ما وجود دارد. یا تکنولوژی‌ای به اسم قیچی زدن روی آنتن ماهواره یا فروشنده سیستم ال‌ان‌بی ضدفیلتر.

این‌ها تجارت‌هایی است که چنین سیستم معیوبی به‌وجود می‌آورد. این تجارت‌ها کم‌کم تبدیل به کارتل‌های اقتصادی می‌شود و آن کارتل‌های اقتصادی برای دوام و رونق خودشان ممکن است روی مکانیسم تصمیم‌گیری هم تأثیر بگذارند. در این میان، عده‌ای چه با انگیزه‌های اقتصادی و چه با انگیزه‌های سیاسی، کارشان این است که خدمت مراجع تقلید بروند و با اغراق تصاویر مستهجن یا مطالب حاوی اهانت به مقدسات در فضای مجازی را به ایشان نشان دهند و بگویند: «وااسلاما، چرا نشسته‌اید که این فضا پر از اهانت به مقدسات و تصاویر مستهجن است».

در دوره‌ی وزارتم خدمت یکی از مراجع رفتم، جزوه‌ای تمام‌رنگی با کاغذ گلاسه و صفحات بزرگ حاوی تصاویر و مطالبی نشانم داد. وقتی دیدمش حالم بد شد. معلوم بود افراد مغرض حسابی وقت گذاشته و گشته بودند تا یک‌سری مطلب و تصویر پیدا کنند.

پرینت رنگی با کیفیت گرفته بودند تا بگویند این فضا پر از انحرافات اخلاقی و توهین است. ایشان به من گفت: «مگر تو مسلمان نیستی؟» گفتم: «چرا هستم.» گفت: «پس این چیست؟» تأملی کردم و گفتم: «اجازه بفرمایید هفته‌ی دیگر خدمت شما بیایم و موضوع را روشن کنم.» هفته‌ی بعد جزوه‌ای رنگی شبیه همان جزوه البته از نکات مثبت و آموزنده در فضای مجازی تهیه کردم و با خودم بردم و گفتم: «اگر آن موارد به ندرت هست این موارد هم فراوان هست و توضیح دادم که اگر جایی در جمهوری اسلامی دزدی شد، شما کل جمهوری اسلامی را تعطیل می‌کنید؟

یک بار هم یکی از علمای تهران بنده را صدا کرد و گفت: «گناه تمام فساد‌های فضای مجازی به پای شما نوشته می‌شود.» در ایام کرونا بود و همه مردم محتاج استفاده از فضای مجازی. در پاسخ گفتم: «اگر کسی ابزار کسب وکار حلال یا علم آموزی برای مردم فراهم کند کار ثوابی انجام داده است و مشمول ثواب می‌شود؟» فرمودند: «حتماً ثواب دارد.» گفتم: «کرونا آمده، زندگی مردم تعطیل شده و حالا کسب‌وکارشان در این فضاست.

کلاس‌های دانش‌آموزان تعطیل شده، اما سیزده میلیون معلم و دانش‌آموز و دانشجو و استاد دانشگاه در این فضا حضور دارند و خود شما کلاس‌های اخلاق‌تان در همین فضا برگزار می‌شود. یک صدم ثواب هر کدام از این‌ها را به حساب من بگذارید، مجموع گناه‌ها و فساد‌ها را هم به حساب من بگذارید.» هدفم از ذکر همه این مثال‌ها این بود که عده‌ای به طور هدفمند مراجع و نهاد‌های مذهبی را تحریک می‌کنند که چه نشسته‌اید که دین مردم از دست می‌رود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین