کد خبر: ۸۳۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۲
هم‌زمان با اوچ‌گیری حملات به باریکه غزه:

اسرائیل همچنان به اختلاف فتح و حماس دامن می‌زند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رژیم صهیونیستی هم‌‌زمان با اوج دادن به حلات نظامی خود به نوار غزه، در صدد است با برجسته کردن اختلاف‌‌ها میان گروه‌های مختلف فلسطینی، مانع از شکل‌گیری اتحاد میان این گروه‌ها شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، روزنامه «اورشلیم پست» در نسخه اینترنتی‌اش مدعی شده که یک عضو جنبش «فتح» که نام خود را فاش نکرده، در گفتگو با این روزنامه با حمله به مقامات جنبش «حماس»، رهبران این جنبش را جنایتکار خوانده است.

به گزارش این روزنامه صهیونیستی، این فرد  «حماس» را یک «گروه شبه‌نظامی کثیف و خونخوار» و مسئول فاجعه نوار «غزه» خواند.

وی گفته است: «درصورتی‌که اسرائیل نتواند به طور کامل «حماس» را شکست دهد، جنبش «فتح» نیز تضعیف می‌شود و زمینه برای نابودی رژیم‌های میانه‌رو عرب فراهم می‌شود».

این عضو «فتح» افزوده است: «حماس به نمایندگی از ایران و سوریه می‌جنگد، تنها کشورهایی که از نظر مالی و تسلیحاتی از «حماس» پشتیبانی می‌کنند. این کشور‌ها می‌خواهند از این راه، دولت فلسطین و دیگر کشور‌های عربی محافظه‌کار را تضعیف کنند».

وی پیروزی «حماس» را به منزله پیروزی ایران، سوریه و «حزب‌الله» لبنان دانست و افزوده که باید جلوی این کار گرفته شود.

این عضو «فتح» همچنین ابراز امیدواری کرد که ساکنان فلسطینی غزه پس از پایان عملیات نظامی اسرائیل به مقابله با «حماس» برخیزند. وی خواستار محاکمه «محمود الزهار» و «اسماعیل هنیه» در دادگاه جنایتکاران جنگی شد.

این عضو «فتح» از اعلام‌نظر در خصوص آموزش نیروهای «فتح» توسط مصر برای کنترل مجدد بر نوار غزه خودداری کرد.

به نوشته این روزنامه، 300 نفر از شبه‌نظامیان «فتح» که پس از به قدرت‌آمدن «حماس» در کنترل غزه به مصر گریختند، هم اکنون تحت آموزش نیروهای امنیتی مصرقرار دارند.

از سوی دیگر، «احمد عبدالرحمان»، سخنگوی رسمی جنبش «فتح» در کرانه غربی، اظهارات «خالد مشعل»، سخنگوی «حماس» مستقر در سوریه، را به تمسخر گرفت و گفت: «خالد مشعل طوری حرف می‌زد انگاری تانک‌های حماس تل‌آویو را محاصره کرده‌اند». وی افزود: «روشن است که مشعل هیچ‌وقت در نوار غزه نبوده و نمی‌داند دارد درباره چه حرف می‌زند».

«احمد عبدالرحمان» که از مشاوران ارشد «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، نیز است، گفت: «خالد مشعل» و دیگر سران «حماس» به اشتباه فکر می‌کنند نوار غزه متعلق به جنبش‌ آنهاست. «نوار غزه متعلق به مردم فلسطین است». نوار غزه بخشی از فلسطین است، و استانی متعلق به «حماس» نیست».

گفتنی‌ است «حركة المقاومة الاسلامیة» (جنبش مقاومت اسلامی)  «حماس» در سال 1987 توسط شیخ «احمد یاسین»، «عبدالعزیز الرنتیسی‎»، و «محمد طه» بنیان نهاده شده است و از اعضای کلیدی کنونی آن می‌توان به «اسماعیل هنیه»، «خالد مشعل» و «محمود الزهار‎» اشاره کرد.

«حركة التحریر الوطنی الفلسطینی‎» (جنبش آزادی ملی فلسطین) «فتح» در سال 1959 توسط «یاسر عرفات»- که تا پایان عمرش در سال 2004 رهبری آن را بر‌عهده داشت- بنیان نهاده شده است و از اعضای کلیدی کنونی آن می‌توان به «محمود عباس» معروف به «ابو مازن»، « فاروق القدومی‎» و «محمد دحلان‎» اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین