کد خبر: ۸۳۰۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷

واکنش انور قرقاش به سفر بشار اسد به سوریه

مشاور رئیس امارات در امور دیپلماتیک به سفر رئیس جمهوری سوریه به ابوظبی واکنش نشان داد.
واکنش انور قرقاش به سفر بشار اسد به سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

 انور قرقاش، مشاور رئیس امارات در امور دیپلماتیک در توییتی نوشت، محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات در استقبال از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد، موضع ابوظبی درباره لزوم بازگشت سوریه به محیط خود از طریق فعال کردن نقش عربی روشن است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در ادامه نوشت: یک و نیم دهه جنگ، خشونت و ویرانی کافی است و زمان آن فرا رسیده است که همکاری و همبستگی کشورهای عربی ما برای تضمین ثبات و رفاه منطقه افزایش یابد.

قرقاش نوشت، رویکرد و تلاش امارات در قبال سوریه بخشی از رویکردی گسترده‌تر با هدف تقویت ثبات عربی و منطقه‌ای و غلبه بر سال‌های دشوار رویارویی است.

وی افزود، امارات همچنان به اتخاذ یک سیاست واقع‌گرایانه در راستای کاهش تنش و تقویت نقش کشورهای عربی در قالب یک رویکرد عملی برای دستیابی به راه حل ها برای بحران‌های منطقه ادامه می‌دهد چراکه شرایط پیچیده منطقه مستلزم اتخاذ رویکردی عملی و منطقی است که به‌ حاشیه راندن تلاش کشورهای عربی را در مقابله با چالش‌ها و اجتناب از شر بحران‌ها و فتنه‌ها نمی‌پذیرد.

قرقاش در ادامه نوشت، این سفر بشار اسد از رویکرد امارات برای نهادینه کردن نقش کشورهای عربی در پرونده سوریه نشأت می‌گیرد و در راستای باور ابوظبی نسبت به لزوم ارتباط سیاسی و گفت‌وگو در سطح منطقه است. این مرحله به منظور تحکیم ثبات و شکوفایی، تضمین آینده منطقه و رفاه ملت‌های آن نیازمند اتخاذ گام های شجاعانه است.

رئیس جمهوری سوریه روز یکشنبه در سفری رسمی و غیر منتظره وارد ابوظبی شد و با رئیس امارات دیدار کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین