کد خبر: ۸۳۰۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

هشدار نارنجی مدیریت بحران برای مازندران؛ مسافران بخوانند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و وقوع سیلاب‌های نقطه‌ای و محلی از اواخر وقت روز دوشنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه هشدار داد و از مسافران و گردشگران نوروزی خواست که در طی این مدت از توقف در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.
هشدار نارنجی مدیریت بحران برای مازندران؛ مسافران بخوانند
آفتاب‌‌نیوز :

حسینعلی محمدی شیرکلایی با استناد به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر استقرار سامانه جدید بارشی از اواخر وقت روز دوشنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه که مناطق مختلف مازندران را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد، گفت که با توجه به احتمال جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای در طی این مدت، مسافران و گردشگران نوروزی از توقف و اسکان در کنار رودخانه‌ها خوددادری کنند.

وی اظهار داشت: با فعال شدن این سامانه که با کاهش دما، مه آلود و وزش باد نسبتا شدید نیز همراه است، آسمان استان در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای بارانی و در مناطق کوهستانی نیز با احتمال بارش تگرگ و برف همراه خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خاطرنشان کرد: علاوه بر جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، پرآب شدن رودخانه ها، کاهش دید، لغزندگی سطح جاده ها و احتمال بارش تگرگ و ریزش سنگ نیز در محورهای کوهستانی در طی این مدت دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران علاوه بر تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی به منظور انجام اقدام های پیشگیرانه، از شهروندان نیز خواست که در طی این مدت علاوه بر رعایت جوانب احتیاط در ترددها، از اسکان در کنار رودخانه ها و ترددهای غیرضروری و همچنین از توقف جاده‌ای بویژه در محورهای کوهستانی استان نیز خودداری کنند.

محمدی شیرکلایی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مازندران، ضمن توصیه به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات، به دامداران نیز هشدار داد در این مدت از چرای دام در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین