کد خبر: ۸۳۱۰۰۲
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
اختلاف سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش در محاسبه حقوق معلمان

بی‌تدبیری دولت در آخر سال؛ چرا حقوق معلمان پرداخت نشد؟ ماجرا چیست؟

تعداد زیادی از فرهنگیان نسبت به عدم واریز حقوق‌شان گلایه کردند و خواستار پیگیری رسانه‌ای شدند؛ این تأخیر به دلیل اختلاف سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش در محاسبه حقوق معلمان است. وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی از تأخیر پیش آمده در پرداخت حقوق اسفند ماه معلمان، گفت: با توصیه‌های رئیس‌جمهور در جلسه روز گذشته هیات دولت، در خصوص پرداخت تفاوت مزایای رتبه‌بندی معلمان طی روزهای آینده، تصمیم‌گیری و اقدام خواهد شد.
بی‌تدبیری دولت در آخر سال؛ چرا حقوق معلمان پرداخت نشد؟ ماجرا چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

امروز، آخرین روز اسفند است و همه مهیای آمدن فصل بهار می‌شوند، اما در این میان هنوز حقوق یک میلیون فرهنگی در آموزش و پرورش هنوز پرداخت نشده است. تعداد زیادی از فرهنگیان  نسبت به عدم واریز حقوق‌شان گلایه کردند و خواستار پیگیری رسانه‌ای شدند.

یکی از معلمان استان گیلان که سابقه ۲۳ سال فعالت دارد گفت: همه ادارات حقوق اسفند را زودتر می‌دهند و کارمندان‌شان حتی از مرخصی‌های باقیمانده سال استفاده می‌کنند و چند روز آخر را سر کار نمی‌روند، اما ما تا آخرین روز کاری، سرکار رفتیم و امروز که ۲۹ اسفند است، خبری از پرداخت حقوق‌مان نیست.

وی با بیان اینکه نسبت به رسانه‌ای کردن مطالبات حقوقی‌مان گلایه‌مند هستیم، افزود: واقعیتش این است که خیلی برای فرهنگیان ناامید کننده است که باید برای دریافت حقوق‌شان فریاد بزنند؛ همه ادارات حقوقشان را دریافت کردند، اما فرهنگیان باید در رسانه‌ها منتظر خبر پرداخت حقوقشان باشد.

این معلم همچنین از اطلاع‌رسانی‌های غلط نیز گلایه کرد و ادامه داد: ما از مسؤولان آموزش و پرورش توقع داریم که آن‌ها به ما اطلاع‌رسانی کنند نه اینکه اخبار پرداخت حقوق در کانال‌های مختلف پخش شود و صحت هم نداشته باشد.

خبرگزاری فارس نوشته است که پیگیر این موضوع از طریق وزارت آموزش و پرورش شده است و شنیده‌های موثق حاکی از اختلاف بین سازمان برنامه و بودجه و آموزش و پرورش بر سر پرداخت اعتبارات احکام قطعی رتبه‌بندی معلمان است. احکام اولیه همان رتبه یک است که به همه معلمان مشمول داده شد و احکام قطعی، رتبه‌ای است که بعد از بررسی شاخص‌ها و سنجه‌ها توسط ارزیابان حرفه‌ای و هیأت ممیزی صادر شده است.

یک منبع آگاه در وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: سازمان برنامه و بودجه خواستار لغو احکام قطعی و پرداخت حقوق معلمان است که آموزش و پرورش درخواست داشت این احکام پرداخت شود.

وی با بیان اینکه هنوز از اعتبار ۳۸ هزار میلیارد تومان رتبه‌بندی باقی مانده است، گفت: سازمان برنامه و بودجه هنوز مابقی اعتبار رتبه‌بندی را پرداخت نکرده است.

علی احمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه نیز عنوان کرده است که «مشکل قانونی این است که آموزش و پرورش بالاتر از سقف قانون بودجه سال ۱۴۰۱ درخواست دارد که خزانه نمی‌تواند اقدام کند».

گفته شده که حقوق اسفند معلمان امروز با همان احکام اولیه رتبه‌بندی پرداخت می‌شود.

آموزش و پرورش: حقوق اسفند به‌صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود

به گزارش ایسنا، وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «ضمن تبریک ایام و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای همه همکاران فرهنگی گرامی، از تأخیر پیش آمده در پرداخت حقوق اسفند ماه، صمیمانه از همکاران دلسوز و خانواده محترمشان پوزش می طلبیم. خدمتگزاران شما در وزارت آموزش و پرورش در طول یک سال گذشته برای دفاع از حقوق همکاران و اجرای کامل قانون رتبه بندی به عنوان یکی از ارکان مقرر در سند تحول بنیادین از هیچ تلاشی فرو گذاری نکرده‌اند.

توقع و انتظار این بود که سازمان های پشتیبان و تأمین کننده منابع در اجرای این قانون همراهی به مراتب بهتری با نظام تعلیم و تربیت می داشتند؛ لیکن باتوجه به اختلاف مبانی محاسبه فوق العاده رتبه بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور، حقوق اسفند به‌صورت علی‌الحساب پرداخت می شود.

بدیهی است، نظر به هماهنگی به عمل آمده و حمایت های رئیس جمهور محترم در فرمایشات روز گذشته هیئت محترم وزیران، در خصوص پرداخت تفاوت مزایای رتبه بندی همکاران عزیز طی روزهای آتی تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.»

وزیر آموزش و پرورش استعفا دهد

جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به عدم پرداخت حقوق فرهنگیان تا امروز ۲۹ اسفند که آخرین روز سال ۱۴۰۱ است به خبرگزاری ایلنا گفت: با توجه به اینکه به آخرین روز سال رسیدیم و سال دارد تمام می‌شود، هنوز حقوق فرهنگیان پرداخت نشده است و دولت وعده داده بود که در بحث رتبه‌بندی هم معوقات و هم رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱ معلمان را پرداخت کند، اما متاسفانه علیرغم اینکه همه دستگاه‌ها تا الان پرداختی به کارکنان خود داشتند، هنوز حقوق معلمان پرداخت نشده است. این یعنی هم رتبه‌بندی را به کام فرهنگیان تلخ کردند، این نوع رفتار و عملکرد دولت، واقعا فرهنگیان را عصبی کرده است. متاسفانه دولت برخلاف شعاری که می‌دهد و حرفی که مطرح می‌کند، عمل کرده و در عمل یک مسیر متضاد با آن حرف و وعده را در پیش می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: به اعتقاد من وزیر آموزش و پرورش امروز باید به هیات دولت برود و یا حقوق فرهنگیان را بگیرد یا استعفاء خود را تقدیم رئیس‌جمهور کند.

با عوامل سوءتدبیر پرداخت حقوق معلمان داشتند برخورد شود

روح الله متفکر آزاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری فارس گفت: ماه اسفند در حالی به پایان رسید که معلمان بدون دریافت حقوق اسفند ماه خود به استقبال عید نوروز رفتند. عدم پرداخت حقوق اسفند ماه معلمان هیچ توجیهی ندارد و لازم است مسوولان متولی این امر هرچه سریعتر نسبت به این مسله تدابیر درست را اتخاذ کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: معلمان قشر فرهیخته و دلسوز جامعه هستند و لازم است دولت و تمامی دستگاه‌های اجرایی در انجام تکالیف خود نسبت به این قشر ارزشمند جامعه تمام سعی و تلاش خود را انجام دهند. ضروری است رییس جمهور محترم در اقدامی فوری با تمامی عواملی که در این سوتدبیر نقش داشتند برخورد جدی را انجام دهند تا دوباره شاهد تکرار این مسله نباشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
3
73
تنها کاری که دولت بلده فیلترینگ و قطع اینترنت و پخش پارازیت روی کانال های ماهواره ایست.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
6
60
بیچاره ما معلم‌ها.
هیچ رفاهیاتی که نداریم.
حقوق هم با منت میدن یا نمیدن.
واقعا متاسفم برای مسئولان بی لیاقت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
1
50
کدوم.دولت دولتی که اخرین روزه ساله وهنوز حقوق معلم را پرداخت نکرده
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
1
42
احتمالا رسیدن دلار به مرز 50 تومن بخاطر تامین پرداخت حقوق فرهنگیان باشه..از ما گفتن بود.
فرامرز صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
0
30
در این هیاهوها مظلومیت جامعه معلولین بیش از پیش عیان و آشکار شد. در سکوت کامل خبری بدون اینکه صدای این قشر به جایی برسه نه عیدی پرداخت شد نه حق پرستاری اسفند و نه معوقات هشت ماهه افزایش حق پرستاری. حال تصور کنید معلول و خانواده آن که اغلب از قشر آسیب پذیر جامعه نیز هستند با انبوه مشکلات ناشی از معلولیت و نیاز مبرم به پوشینه ، دارو و ... و امید و وابستگی به همین حداقل پرداختی که داشتند، چه کار کنند؟ آقای رئیسی از اینکه الآم جامعه معلولین را کاهش دادید از شما ممنونم، از اینکه در آستانه سال نو دلشان را با دادن حق و حقوق حقه شان شان شاد کردین ممنونم. تازه دارم معنی و مفهوم واژه عدالت را می فهمم و اینکه در دوره قبلی و زمان روحانی چه میزان به ما کم توجهی و ظلم شد. آقای رئیسی از شما چه پنهان در دوره روحانی آخر سال نه عیدی میداد نه حق پرستاری ماه آخر و نه پرداختی های واجب دیگه رو !!!ولی امسال که شما اومدین همه چی سر وقت و ساعت انجام شد و ما الان خوشحال و شادمان منتظریم سال نو شود و دعا به جان شما کنیم. امسال هیچ پدر معلولی در آستانه عید پیش فرزندش شرمنده نشد، سفره ها برقرار ، داروهای عزیزان معلول سر موقع داده میشه و الان اصلا درد ندارن ، اصلا دیگه مشکلی به اسم پوشک نداریم ، استفاده از کهنه بجای پوشک بهداشتی و زحمت طاقت فرسای شستشوی اونا که سالهای قبل و دوره روحانی داشتیم که اصلا و ابدا نداریم.
رئیسی مچکریم
سال نوی شما مبارک

آفتاب مدیون باشی ، مدیون باشی اگه چاپم نکنی
هر چند شماها رسانه ای ها هم کم لطفی کردین و دادمان را پخش و منتشر نکردین
سال نو شما هم مبارک اصحاب رسانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
1
32
مهلت بدین داره چاپ می کنه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
0
41
سلام
تقصیر این و اون نیست.
وزیر بی کفایت همینه.
اصلا آپ برای مجلس و دولت فقط بهانه ای هست تا شعار بدهند. وگرنه کسی اینجا به فکر آپ نیست. چون ارباب رجوع در آپ دانش آموز هست و صدای دانش آموز به جایی نمیرسه.
اولین حق دانش آموز اینه که معلمش با خاطر آسوده بیاد کلاس نه با کلی گله و شکایت و دلگیری از این همه بلاهت.
بیخود داد عدالت خواهی و اسلام سر نده آقای رئیسی.
میشه دست از سر اسلام و ما و همه برداری؟
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
1
39
پس کی باید بره آشغال ته مغازه ها رو بخره
من پدرم فرهنگی بود از بچگی هر وقت واسه عید کفش میخواستم دیگه سایز پای ما نبود
میزان همه از کله گنده تا کارگر خریدشون رو بکنن بعد نوبت ما میش
هر روز هم تیتر میزنم حقوق افزایش یافت کجاست این افزایش کی دیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
2
42
با شش کلاس سواد که نمیشه حساب کتاب کرد و معلمان را درک کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
20
6
این افزایش حقوق ها فقط تورم ایجاد می کنه وهیچ قدرت خرید بیشتری نمیده در ضمن کسایی که شغل ندارند را از زندگی ساقط کرده باید این چرخه معیوب یه جا تمام شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
26
2
افزایش 20 درصدی حقوق تورم 40 درصدی وافزایش 40درصدی حقوق تورم 80 درصدی به بار می اورد و.... جلوی افزایش حقوق ها را بگیرید الان خیلی ها از کارمند بانک تا معلم ها حقوق 15 میایونی می گیرند وتورمش را به خورد همه 80 میلیون می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
فرصت کردی به چرخی هم تو بازار بزن تا ببینی با افزایش حقوق ۲۵ درصدی پارسال
دوستان بازاری ۱۰۰ درصد افزایش نداده باشند.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
39
3
اسم پایگاهتون رو بزارید رو غروب آفتاب.
لا اقل حرفه ای سیاه نمایی کنید که آدم دلش بکشه یه سر بزنه. برا
آماتور آماتور! برای خودتون بده وگرنه من که آخرین باریه که به این سایت سر می زنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
اصلا همه مردم همبن نظر را دارند . اصلا مهم نیست معلم حقوق گرفته است یا نه ، یا اینکه با تورم ۵۰ درصد افزایش حقوق ۲۰ درصد اعمال می‌شود و .... باید مطالب مثبت بنویسید .
اصلا به چه حقی رسانه انتقاد می‌کند. رسانه حق دارد دو جور مطلب بنویسد یا راجع وضعیت گل و بلبل مملکت یا راجع وضعیت فاجعه بار کشورهای غربی .
البته این استاندارد از خرداد ۱۴۰۰ اعمال می‌شود و قبل از آن هرچه فحش و بدو بیراه حق و ناحق بود باید راجع به دولت نوشته می‌شد وگرنه قلم به مزد بودید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
معلومه از همه چیز بی خبری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
0
21
تعیین حداکثر حقوق مدیران نجومی بگیرتا سقف 50 میلیون تومان تورم ایجاد میکند نه حقوق زیر خط فقر کارمند وکارگر بیچاره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین