کد خبر: ۸۳۱۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

سرمایه‌گذاری ۲۳۴ میلیون دلاری عربستان در سینما!

صندوق توسعه فرهنگی عربستان سعودی برنامه مالی ۲۳۴ میلیون دلاری بخش فیلم خود را به طور رسمی راه‌اندازی کرده است.
سرمایه‌گذاری ۲۳۴ میلیون دلاری عربستان در سینما!
آفتاب‌‌نیوز :

صندوق توسعه فرهنگی عربستان سعودی برنامه مالی ۲۳۴ میلیون دلاری بخش فیلم خود را به طور رسمی راه‌اندازی کرده است.

هدف این برنامه رشد صنعت فیلم عربستان با ارائه بسته‌های مالی به بخش خصوصی است و ۳۰ درصد از بودجه این برنامه برای کمک به تأسیس شرکت‌ها و موسساتی است که از بخش فیلم حمایت می‌کنند و ۷۰ درصد باقی‌مانده این صندوق صرف توسعه، تولید و توزیع محتوای فیلم می‌شود.

دو وسیله تامین مالی وجود دارد؛ وام‌دهی و سرمایه‌گذاری. در طی یک رویداد راه‌اندازی در ریاض، CDF با امضای دو قرارداد با شرکای مالی، Lendo و Sukuk Capital، برای ارائه بسته‌های مالی به شرکت‌های فعال در بخش فیلم سعودی، ابزار وام‌دهی را راه‌اندازی کرد. بسته وام دارای ۱۵۴ میلیون دلار (۵۷۹ میلیون SAR) برای وام دادن به شرکت‌های کوچک و متوسط و سایر پروژه‌های بخش فیلم است.

دولت عربستان سعودی مشتاق است تا تولید در سینمای داخلی خود را با این طرح‌ رونق دهد و صنعت فیلم و سینما یکی از سریع‌ترین بخش های فرهنگی در حال رشد در این کشور است. فیلم محور اصلی برنامه عربستان سعودی برای توسعه صنعت سرگرمی خود به عنوان بخشی از طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور و کاهش قوانین محافظه‌کارانه فرهنگی است.

برنامه تامین مالی فیلم، مشاغل کوچک و متوسط و شرکت‌های داخلی و بین‌المللی را که در بخش فیلم عربستان سعودی کار می‌کنند، هدف قرار می‌دهد که شامل شرکت‌های تولید و یا توزیع، ارائه‌دهندگان خدمات تولید، شرکت‌های اجاره تجهیزات، تأسیسات و کسب‌وکارهای پشتیبان صنعت فیلم می‌شود.

صندوق توسعه فرهنگی عربستان که در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد از انواع فعالیت‌های فرهنگی حمایت می‌کند، سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌کند و به دنبال بهبود بخش فرهنگ کشور است.

عربستان که تنها چند سالی است که پس از ۳۵ سال ممنوعیت، درهای سینماها را به روی مردم گشوده، یکی از معدود کشورهایی است که در چند سال گذشته میزان فروش خود در گیشه سینماها را دو برابر کرده است.

پیش‌بینی می‌شود عربستان سعودی که اکنون یکی از برترین بازارهای خاورمیانه را از آن خود کرده، سهم کنونی ۱۵ درصدی خود را از گیشه خاورمیانه به بیش از ۴۰ درصد افزایش دهد. تا سال ۲۰۲۴ میلادی قرار است ۱۴۰۰ سالن سینما در عربستان ساخته شود، این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ این کشور تنها ۳۰۰ سینما داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین