کد خبر: ۸۳۱۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

دستگیری ۹۷ فعال شرکت‌های هرمی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از اجرای مرحله هشتم طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی خبر داد و گفت:‌در اجرای این طرح ۹۷ نفر دستگیر شده و ۱۲ شرکت بازاریابی و هرمی هم پلمب شد.
دستگیری ۹۷ فعال شرکت‌های هرمی
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ عبداله چولکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی، مرحله هشتم این طرح با استفاده از امکانات و حداکثر توان پرسنلی و ظرفیت پلیس‌های تخصصی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های عملیاتی پلیس آگاهی مبارزه با شرکت‌های بازاریابی و هرمی است، افزود: این طرح به مدت شش روز از ۶ تا ۱۱ اسفند ماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد و در جریان آن ۹۷ نفر دستگیر و تعداد هشت شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و چهار مکان دسیسه‌های هرمی پلمب و تحویل مراجع قضایی شد.

چولکی با بیان اینکه بیشترین آمار دستگیری به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان رضوی، غرب استان تهران، گلستان، گیلان، کرمان و کردستان بود، گفت: برای دستگیرشدگان پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های هرمی طبق قانون ممنوع است، تصریح کرد: وعده پرداخت سود‌های کلان بابت معرفی زیر مجموعه از جمله شگرد‌های این قبیل شرکت‌ها است که لازم است افراد جویای کار در این خصوص مراقب باشند.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، وی به خانواده‌ها خاطرنشان کرد: هرگونه استخدام در سازمان‌های دولتی از طریق رسانه‌های جمعی، تماس یک دوست قدیمی در مورد استخدام، دعوت فرزند شما به تهران به نیت فعالیت فرد در شرکت با سود چندبرابری از جمله شیوه‌های جذب عضوگیری این افراد در شرکت‌های هرمی و بازاریابی است که باید مانع پاسخ مثبت به آن‌ها باشند.

چولکی در پایان از هموطنان خواست که از پرداختن به فعالیت‌هایی که دریافت سود آن مشروط به اضافه کردن عضو جدید است، جدا خودداری کنند و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین